FruTB Skrevet 19. februar 2010 #1 Skrevet 19. februar 2010 Hvor lenge rant det? Sluttet det av seg selv, eller måtte dere legge inn dren, eventuelt annen medisin? Øret til Bo renner på 14. dagen nå, og pencilinkuren ble akkurat forlenget med en uke. Det lukter ordentlig råttent og jeg begynner egentlig å bli litt stressa :\ Har time hos legen om en uke - er det ikke bedre da så blir det øre-nese-hals spesialist. Men altså; flere som har opplevd at det tar SÅ lang tid før det blir bra? Det skal sies at Bo er i fin form og plages ikke med øret - overhodet. Fin crp, ingen feber og veldig god allmenntilstand.
brooklyn Skrevet 19. februar 2010 #2 Skrevet 19. februar 2010 Her rente det fra lillebror sitt øre i nesten tre uker. Det var helt greit, sa de på legevakten, helsestasjonen og på legekontoret...Vi fikk ikke pencilin, han var bare 4 mnd, men vi skulle inn til kontroll noen mnd etterpå, for å sjekke at trommehinnen hadde vokst fint sammen og ikke overlappet i "skjøten" der den hadde grodd. Den andre og tredje gangen han fikk ørebetennelse med sprukken trommehinne, da rente det mye kortere tid, kanskje bare 10 dager.
brooklyn Skrevet 19. februar 2010 #3 Skrevet 19. februar 2010 glemte å si at det sluttet av seg selv, jeg bare tørket og tørket. Han ble ikke nevneverdig plaget av det, så det ut som. Blid og fornøyd unge.
FruTB Skrevet 19. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 19. februar 2010 Godt å høre at det ikke bare er her det skjer Ja, verken legen vår eller legevakten er videre begymret - mens jeg derimot tenker på både hørsel og (grøss) hjernehinnebetennelse. Men selve trommehinnen ser bra ut da vi sjekket den i går. Bare rart det ikke slutter å renne ... Husker du om det luktet veldig vondt av øret hans?
brooklyn Skrevet 19. februar 2010 #5 Skrevet 19. februar 2010 det luktet stramt, ellers husker jeg ikke lukten så godt:) Jeg må si at kombinasjonen ørebetennelse og hjernehinnebetennelse aldri har slått meg..Hørselen hans er som før, irriterende god. Han hører for eksempel når jeg myser godteri i kjøkkenskapet uten at han ser. Da kommer han løpende og roper heia heia og skal ha....Sukk. Han er 20 mnd.
FruTB Skrevet 19. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 19. februar 2010 Nei, jeg tenkte ikke så veldig mye på hjernehinnebetennelse jeg heller, før de på legevakten bekreftet bekymringene mine om at dersom man går for lenge med hull i trommehinnen så _kan_ (i svært sjeldne tilfeller vel og merke) det utvikle seg til hjernehinnebetennelse :\ Velvel - det går nok bra denne gangen også Jeg får smøre meg med tålmodighet og prise meg lykkelig for at han faktisk liker penncilinen
gerd Skrevet 19. februar 2010 #8 Skrevet 19. februar 2010 Sønnen min renner i et par uker i strekk - OFTE!!! Han får aldri antibiotika. Det viktige er oppfølging hos ønh-lege om barnet er plaget med væske i mellomøret som jo er poenget her. Hjernehinnebetennelse kan komme som en komplikasjon til ørebetennelse, men det er ikke økt risiko ved hull på trommehinnen - snarere tvert imot.
FruTB Skrevet 19. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 19. februar 2010 oh - godt å høre. Det var legesekretæren som "skremte" meg litt, og hun har jo egentlig ikke kompetanse nok til å uttale seg ... Men hun sa dette med at når det er hull i trommehinnen så er det åpent "rett inn" - dermed en noe økt sjanse for å utvikle hjenehinnebetennelse. Men ja - jeg tar det foreløpig med ro Godt å høre om flere altså - det hjelper alltid å høre om folk som har det like ille (dessverre!). Nå har det jo allerede rent i 2 uker her, og ingen av legene vi har vært hos har vært i tvil om hvorvidt de skal gi antibiotika eller ei :\ Men foreløpig virker det jo som om pencilinen gjør lite nytte ... Det verste er kanskje stanken - det lukter jo virkelig råttent - på lang avstand. Stakkars Bo :\
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå