Linda-Kristin=) Skrevet 19. februar 2010 #1 Skrevet 19. februar 2010 skulle skifte tskjorte på sønnen min i morges, og oppdaget at han hadde 5 små runde blåmerker på underarmen. det ser ut som om noen har holdt han hardt fast, som om blåmerkene kommer av fingre som har holdt hardt rund han liksom... spurte han hva som hadde gjort "auue", og da sa han at barnehagetanta hadde vært streng, og at han ikke måtte legge seg oppå en annen liten gutt i barnehagen... barnehagetanta tok opp med meg på mandag at hun hadde vært nødt til å være streng med han fordi han av og til var litt voldsom og buset over en litt mindre gutt gjentatte ganger og det er jo greit at de irettesetter han verbalt når han gjør noe sånn, men det skal litt kraft til for å få de blåmerkene:/. han er 2.5 år... vet ikke helt hvordan jeg skal gripe dette an jeg, for jeg vet jo ikke om blåmerkene kommet av at hun har tatt han i armen liksom så det er jo litt vanskelig å ta det opp. ringte ped. leder i dag og fortalte dette til henne, men hørtes ikke ut som hun syntes det var noe særlig viktig... er jo ikke noe særlig å sende han i barnehagen med sånne blåmerker, da de andre sikkert lett kan tro at de kommer fra hjemmet. har tatt bilder av dem da, men skulle jo ønske at hun kunne ta det opp med henne det gjaldt... :/ hva ville dere gjort?
melkekua™ Skrevet 19. februar 2010 #2 Skrevet 19. februar 2010 Som ped.leder synes jeg at de blåmerkene var litt ekle.....og at de tok lett på det. Ja, ungen din gjorde kanskje noe han ikke burde, men det er ingen grunn til at han skal få blåmerker. En mulighet er at den ansatte måtte ta han bort fort pga det andre barnet, men da holder man gjerne begge hender rundt brystet og løfter han opp. Kanskje lurt å si ifra til styrer om blåmerkene.
GreitÅVæreAnonym Skrevet 19. februar 2010 #3 Skrevet 19. februar 2010 Jeg synes det høres rart ut at ped.leder ikke tok deg mer på alvor! Visst er det viktig dersom ansatte i en barnehage bruker fysisk makt mot barna! Det er jo ikke lov under noen omstendigheter! Jeg hadde tatt det opp med barnehagen igjen, for slikt skal ikke forekomme. Hun må jo ha brukt litt krefter for å lage blåmerker. Herregud
GreitÅVæreAnonym Skrevet 19. februar 2010 #4 Skrevet 19. februar 2010 Jeg synes det høres rart ut at ped.leder ikke tok deg mer på alvor! Visst er det viktig dersom ansatte i en barnehage bruker fysisk makt mot barna! Det er jo ikke lov under noen omstendigheter! Jeg hadde tatt det opp med barnehagen igjen, for slikt skal ikke forekomme. Hun må jo ha brukt litt krefter for å lage blåmerker. Herregud
brooklyn Skrevet 19. februar 2010 #5 Skrevet 19. februar 2010 Storebror her har fått blåmerker på armen av en ansatt en gang, han hadde havnet i en mølje av en slåsskamp i bhg (sjarmerende liten kar jeg har) og de måtte skille 4 gutter fra hverandre med makt. Det var armer og ben og kloring og biting og sparking og lugging (som sagt, veldig kyr...) og da fikk han blåmerke på armen etter grepet fra hun som tok han vekk (andre tok de andre barna vekk). Det første som skjedde da jeg kom for å hente han, var at hun som hadde forårsaket disse blåmerkene kom og fortalte hva som hadde skjedd, slik at jeg skulle vite det. Sønnen min erklært seg selvsagt helt uskyldig i det hele, for han hadde bare gjort det Andreas hadde sagt han skulle gjøre (kunne vridd ungen min selv, akkurat da...) Ped leder var ikke involvert i dette fra min side, men om den ansatte tok det opp med henne, er en annen sak jeg ikke vet noe om. I slike tilfeller synes jeg det er helt kurant å bruke"makt" for å skille 4 slåsskjemper. Donaldkulen han hadde i pannen neste morgen er en annen sak:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå