Gå til innhold

opplever dere stikksmerter i magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

husker ikke at dette skjedde i förste graviditeten, men nå stikker det ofte på sidene..noen ganger gjör det skikkelig vondt..

blir lit bekymret..er ikke langt på vei heller, har termin på slutten av oktober om alt går bra..

disse smertene varer ikke lenge, det bare stikker til liksom og er over på noen sekunder..ellers i fin form..har ikke mange symptomer heller, ömme bryst og trött..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oh yeah!

Har ofte stikksmerter, noen ganger er det skikkelig vondt. I går hadde jeg skikkelig smerter i begge sidene nederst i magen, og man blir jo små-gal av bekymring...:) I dag har jeg nesten ikke kjent stikninger. Så det varierer veldig.

Det er livmoren som vokser som gjør at du kjenner disse stikningene, båndene/ligamentene som holder livmoren på plass strekkes etterhvert som livmoren vokser, og da kommer disse stikkende smertene.

Skrevet

Hei du! Du er ikke alene om det, jeg kjenner det hele tiden. Det stikker og strekker i sidene hele tiden, og ofte presser det ned mot underlivet, men det er normalt :) Skikkelig ubehagelig, men det er vel bare ett tegn på at kroppen gjør seg klar :)

Skrevet

Hei

Så godt å høre at der er flere som skjenner på vondter. Jeg har skjent det godt hele tiden og har hatt en del forskjellige smerter å kjenne på. Var på ul i går, var da 7 fullgåtte uker, og da fikk jeg se 2 spirer i hver sin plommesekk og 2 hjerter som slo. Den ene sa legen var helt fin (9 mm) mens den andre var liten (4 mm) og han tvilte på at den ville klare seg.

Så jeg var forsåvidt lykkelig i noen timer i går, helt til om ettermiddagen, da fikk jeg sinnsykt vondt på begge sider av magen (eggestokkene?) og midt i. Så da var det bare å begynne å bekymre seg igjen. Har hatt en del vondt i dag også så jeg er skitbekymret.

Merkelig hvis ul skulle vise såpass normale funn i går også skal det gå skeis samme ettermiddag. Høres litt rart ut ikke sant? Jeg prøver å tenke positivt, at dette skal gå bra iallefall for den ene mens den andre i verste fall blir konsumert av kroppen min og forsvinner, men det er ikke lett..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...