simsimm Skrevet 19. februar 2010 #1 Skrevet 19. februar 2010 Hei! noen som har erfaring med synsfeil hos babyer? det virker ikke som om jenta vår får til å feste blikket noe særlig!(sjeler ut til sidene innimellom) får blikkkontakt innimellom men ganske sjeldent! hun ser mest ned eller opp! og øynene flimrer om hun prøver å fokusere noen ganger noen som har opplevd noe lignende? har time til øyelege om en mnd tid! Bekymret for synet hennes!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #2 Skrevet 22. februar 2010 Stakkars lille, skjønne snuppa di;) Babyen min er 4 mnd og fokuserer/ser veldig bra, så det er bra du skal sjekke det opp! det er sikkert helt fint med babyen din, kanskje hun bare tar litt lengre tid enn andre...
mrs. m Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 Hei! Vår baby er snart 4 mnd gammel. Han ville heller ikke se på oss særlig...ville heller se på bilder/lys etc (og snudde på hodet hele tiden)...men nå i det siste har jeg sett en forbedring. Nå er han veldig flink til å gi blikkkontakt. Kanskje det endrer seg snart for din baby også. Min sønn har i tillegg et øye som "vibrerer" - går side til side. Dette har også bedret seg. Var hos øyelege i går. Ser ut som at synet hans er OK, men han må gå med øyelapp på det gode øyet for å trene det svake øyet. Han må ha på øyelappen en kort tid hver dag i noen mnd fremover. Øyelegen er i sikker på hvorfor det ene øyet vibrerer men vi er blitt henvist til Ullevål for en mer detaljert sjekk av øyet. Er litt bekymret men håper det ikke er noe galt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå