Gå til innhold

Hundeiere - jeg vil IKKE hilse på hunden din

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er fryktelig slitsomt når jeg går tur, og det kommer folk med hund som går forbi som ikke klarer å holde igjen bikja, selv når eierne ser jeg ikke stopper å er intresert. (eirene går fremdeles, men lar hunden gå der den vil).

OG en ting til. Du vet aldri om en person er allergisk... Veldig dumt å få tung pust å kløe midt i gåturen.

Veldig ubehagelig at hunden din må snuse, lukte og ta snuta si på meg. En gang fikk jeg masse snørre-spytteklin på meg. ÆSJ

Hold hunden din unna forbigående som ikke virker intresert i bikkja di.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste oppegående hundeiere holder hunder unna folk som viser at de ikke er interessert.

Har selv 2 hunder og det er lett å lese kroppspråk.

Hundene får kun hilse på folk som henveder seg til meg med et ønske om å hilse på.

Helt enig med deg, man trenger ikke å ha noen grunn en gang, vil man ikke hilse på dyr er det en grunn til det og det skal respekteres!

Samme med idioter som har hunder løs uten kontroll på de, det provoserer selv meg som er hundeeier..

Skrevet

Og hva faen skjedde med båndtvang? Hundeeiere som lar hundene gå løs i folksomme turområder skulle vært skutt! Idioter! Jeg er redd for hunder jeg ikke kjenner og har måttet slutte med å gå tur i naturen pga hjernedøde hundeeiere som gir faen i hvor bikkja løper! Skuddpremie snarest!!!

Skrevet

Ganske enig.

Jeg har hundefobi, og hater når kjerringer står og sier at "Jammen, han er jo ikke farlig, han vil bare leke litt". Vell, JEG vil IKKE leke!

Skrevet

Signerer og jeg er selv hundeeier!!

Mine hunder er alltid i bånd og jeg holder dem alltid inntill meg når vi passerer andre mennesker. Lar dem kun gå bort dersom den andre personen spør om å hilse på! Synes det er et selvfølge jeg!

Skrevet

Signerer jeg også!

Og jeg er selv hundeeier. Jeg har en hund som ikke er noe spesielt interessert i å hilse på folk når vi går tur, men det vet jo ikke de menneskene vi møter. Derfor holder jeg den inntil meg til vi har passert hverandre.

Hadde en mor som var redd hunder, og hun prentet dette i meg som barn (selv har jeg alltid elsket hunder). Hun sa at det burde være en "menneskerett" å få lov til å gå på gata uten å være redd for å plutselig få en hund helt "oppå seg".

Regner med at de hundeeierne som ikke følger med når de møter folk også er like sløve når de møter andre hundeeiere på tur...?!

Jeg har nemlig sett meg lei på alle de som mener at hunden deres er SÅÅÅÅ SNILL, SÅ - og at det er en selvfølge at den skal bort å hilse på alle de andre hundene de møter.

Hunden min er IKKE spesielt snill mot andre hann-hunder - han er egentlig kun ute etter en slåsskamp der i gården - og da blir det heller slitsomt når du får en annen hann-hund "midt i fleisen" (som selvsagt er SÅÅÅ SNILL, ATTE) og må drive å skille dem fra hverandre, o.s.v.

Så hold hunden i bånd, og ikke slipp den bort til folk (enten med eller uten hund) uten at folk spør om å få hilse!

Skrevet

Bellinda

Skjønner deg godt.

Har selv 2 hunder og en dag jeg luftet de kom det en to voksene kvinner med en gutt gående, gutten begynte å grine og var tydelig redd, så jeg dro de inntil meg og gikk langt unna kidden stakkars.

Moren stoppet opp og spurte om hun kunne hilse for de var så søte, så hun ble stående å klappe på hundene. Gutten roet seg for følte seg nok trygg der han stod noen meter unna. Da lirer moren av seg at sønnen er så redd for hunder og roper til han at disse småtassene her var da ingenting å være reddd for, også lo hun av guttungen..

Jeg ble ganske målløs jeg, og måtte forklare henne at det er ikke str det kommer ann på eller hvor søte og snille de er, har man angst så spiller det ingen rolle.

Så ja, noen folk er litt blåst når det kommer til sånne ting, har 0 forståelse for at folk kan være redde/ikke like hunder/allergisk etc..

Finner det provoserende selv.

Skrevet

Jeg er også veldig enig med annie 13.01!!

Den ene tispa mi haater andre tisper og da er det fryktelig irriterende at andre hundeeiere lar sine hunder gå helt bort selv om jeg holder henne tett inntill meg mens hun viser tenner og viser tydelig at hun er klar til kamp!

En annen gang passet jeg en hann rottweiler på 65kg som ikke takler andre hanner. Da bør man skjønne hintet når jeg stopper opp, holder ham hardt og han står der å viser tenner med fråden som kommer fra munnen hans! Ikke pent syn forresten. Dumme kjerringer da som stopper med en liten hann puddel og lurer på om denne hunden ikke er vandt til andre hunder? Hu sto der i flere minutter mens hunden jeg holdt ble bare sintere og sintere! Er søren ikke lett å holde så sterke hunder heller! Han nektet å gå videre så jeg måtte bare vente til hun hadde maset seg ferdig!

Skrevet

Vel, du kan takke dine medmennesker som absolutt MÅ hilse på hunden, og som har lært hunden at et hvert menneske en møter betyr 10 himmelske sekunder med kløing bak øret.

Skrevet

13.01 igjen her.

He-he-he, jeg føler med deg!! Jeg har også møtt slike "puddeldamer" når jeg er på tur.

Heldigvis har jeg en forholdsvis beskjeden hund AV STØRRELSE (Staffordshire Bull Terrier), så han bare "tar jeg under armen" og går videre så jeg slipper å høre på alt hobbyhundepsykolog-gnålet til enkelte andre hundeeiere. Sikkert velment, men dog....

He-he-he, ser deg for meg med Rottweileren og damen med puddelen... He-he!

;-)

Skrevet

Er enig med deg HI. Har selv hund men har den alltid inntil meg når vi passerer andre, både mennesker og hunder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...