Gå til innhold

innsetting uke 10/11

Levine ♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ♥ gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei nå er det ikke lenge til vi skal i ilden jenter:)

Jeg skal ha søskenforsøk å gleder meg veldig. Har heldigvis egg i frys så slipper uttak på en stund..

Så nå er det bare å vente på mens, som kommer om 5 dager.. Får håpe den ikke er utsatt, typisk når enn skal igang med det her!!!

hører til i porsgrunn..

hvor hører dere til, og er det deres første, eller har dere hatt flere forsøk??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Levine!

Hører også til i Porsgrunn, og skal i gang med andre fryseforsøk i Mars.

var å henta Primolutt og Progynova i dag, så nå er det like rundt hjørnet.

Starter med Primolutt på mandag, så vi har regna ut jeg får mens 2 Mars.., så da er vel du hakket før meg til innsett :)

Spennende, og LYKKE TIL!!

Nå får det jammen være vår tur! :)

Skrevet

Hei Jenter.....

Jeg skal også til med fryseforsøk snart. (søskenforsøk)

Hører til på st.olavs jeg da.

Venter mens 3 mars, så da blir det vell innsetting i uke elleve ca.

Er kjempespent........teller ned dagene.......

Har mange egg på frys, men håper selvfølgelig på å lykkes med en gang.

Håper vi alle måtte lykkes på dette forsøket.

Blir spennende og begynne på medisiner igjen. sist gang hadde jeg ikke noen form for bivirkninger, så blir spennende og se om jeg er like heldig denne gangen, :-)

Spennende og ha noen og dele erfaringer med.....

Ha en fin dag damer, og en super fin helg.

klem

Skrevet

Eg ventar også på fryseforsøk i mars.

Skal starta på Primolut om kort tid og ventar mens ca 7. mars. Dermed vert det innsett av egg i veke 11 om alt går etter planen. Og det håpar eg jo at det gjer!

Me hadde fyrste IVF-forsøk i januar som ikkje gav anna resultat enn 5 egg på frys. Fyrste fryseforsøk i mars - som eg håpar kan gje resultat. Held til i Bergen.

Lukke til alle de andre også! Er utålmodig etter å koma i gong og håpar tida går fort fram til veke 11!

Skrevet

Så gøy å se at vi blir noen stykker rundt den tiden :)

Hadde vel egentlig bestemt meg for å ikke holde meg så mye på BIM ved neste forsøk, men tror jeg "sprekker" :)

Det er så godt å være her inne da, med noen i eksakt samme situasjon som meg...,

Men skal prøve å holde meg borte fra symptomjakten, da jeg bare blir lurt av medisiner anyways....

Skrevet

Koselig det blir å følge hverandre.

Vi må holde kontakt å krysse fingrene for at vi lykkes..

Gleder meg til å høre hvordan det går fremover:)

Lykke til !!!! :):)

Skrevet

Hei!

Jeg har begynt med spray og skal ha innsett i uke 11 på St. Olavs. Jeg er dessverre ferdig med de offentlige forsøkene og må betale for alt selv... det er få egg som blir tatt ut hver gang, dessverre ingen på frys. Men denne gangen tar jeg akupunktur og håper på bedre kvalitet og flere egg. Akupunktøren har kunnskap ang fertilitet og følger et spesielt opplegg. Håper dette er siste gangen med ICSI.

Skrevet

I`m in!! :o)

Skal ha søskenforsøk nr. 9 og satser på uttak/innsetting ila uke 11.

Gleder meg like mye til hver gang......enda i hvertfall:)

Litt lei innimellom så klart, men har ikke tenkt til å gi meg med det første. Fikk et velskapt barn på 5IVF, så jeg vet at det går an :o)

Nå går det i akupunktur, bidronninggele, babyklister og gudene vet hva. Det ser ut som et lite apotek hjemme hos meg.....og mannen slipper ikke unna han heller og tvinges til å ta "ting som hjelper". Vel, "tro kan flytte fjell" sies det.....så da gjenstår det å se :o)

Lykke til fremover til alle! Og dere jenter, er det ikke fantastisk!? Endelig vet vi hva julegaven vår blir på forhånd ;o)))

Klemmer til dere alle ♥

Skrevet

Hei

Så kjekt at det er flere i uke 10/11, vil gjerne være med på denne tråden

!!

Jeg har gått på spray i 2 1/2 uke og begynner med sprøyter på onsdag. dette blir mitt 2. forsøk, men det første forsøket mitt ble avbrutt rett etter uttak...så bedre lykke denne gangen! :)

Er kjempespent....og ja har tenkt som deg Drømmehagen....førjulsbaby...perfekt!!!

Her blir det uttak i uke 10:)

Klemklem

Skrevet

Nå har endelig uka kommet... bare noen få dager til jeg skal begynne med progynova..:) Gleder meg så mye.

Åssen går det med dere andre??

Skrevet

Må bare spørre deg Levine.., du begynner på progynova på første mensdag du også?

Har mensen kommet nå, ?

Begynte på primolutt i dag, så nå er jeg iallefall i gang, deilig!! :)

Skrevet

Ja jeg begynner på første mensdag:)

Den kommer onsdag , torsdag...

Er så klar for å komme igang...

Har aldri hørt om primolutt, er det noe av det samme??

Skrevet

Jeg må foran hvert forsøk gå noen dager på primolutt får å sette igang en blødning.

Jeg har pcos, så har så og si aldri mensen... :/

Vi har regna oss fram til at jeg får en blødning den 2 mars omtrent, så da begynner jeg på progynova, så du blir noen dager foran meg i løypa :)

Skrevet

Eg starta også på Primolut i dag. Endeleg i gong! Sjølv om eg ikkje syns eg er skikkeleg i gong før eg kan starta på Progynova om ca 14 dagar... Brukar 10-dagars kur med Primolut. Veit mange brukar kortare kur - men eg har gått på 10-dagars kur mange gonger. Og når det fungerer godt så vågar eg ikkje endra kuren...

Bicon: Me er i same båt! Eg har PCO og må alltid starta blødning med Primolut. Håpar me begge - og alle andre - lukkast med neste forsøk!

Skrevet

Meg1972: Hvor stor dose primolutt tar du siden du går på 10-dagers kur?

Jeg tar 6 tabletter daglig i kun 4 dager..., men det er ikke store blødningen jeg får, bare en dag med litt småblødning. Men det holder visst... så lenge det er noe.

Hvordan har det ellers gått med uttak hos deg, mange egg?

Her ble det 18 egg, og overstimulering, og 1 uke på sykehus :\

Glad jeg fikk 9 egg på frys.....

Skrevet

Hei Bicon..

Jeg blir bare 5 dager før deg ca.. Det er ikke så lenge, så det blir morro å følge hverandre....

Du hører jo til i porsgrunn du også ser jeg:)

9 egg på frys er kjempe bra.. Deilig å vite at det er lenge til uttak igjen, å kansje aldri.....!!!!

Skrevet

Levine:

Javisst må vi følge hverandre, blir noen nervepirrende uker. Jeg er en skikkelig dårlig ruger jeg da..., lever i ei boble i 14 dager... håper det kan hjelpe litt denne gangen, siden jeg har vært gjennom det 2 ganger før.

Nå vet jeg liksom at alle de tegnene jeg håpet var en graviditet, absolutt ikke trenger å være det...

Så får vi håpe vi responderer bra på progynovaen og ikke follikler vokser.. det er min angst nå....

Er i Porsgrunn ja, kjempefornøyd..men har ikke noe å sammenligne med da...

Har du Kahn, eller hu dama jeg ikke hsuker navnet på? Jeg har dama..

Skrevet

Bicon: Eg går på 3 tabl Primolut dagleg i 10 dagar. Fungerer bra på meg, så då går eg ikkje over til 4-dagarskur. Får blødning som varer 3-4 dagar.

Eg hadde mitt fyrste IVF-forsøk i januar. Fekk ut 24 egg, 12 vart befrukta - og 1 sett inn og 5 lagt i frysen. Så det vart litt fråfall undervegs, kan ein sei... Var ikkje langt unna overstimulering, trur eg (vart i alle fall teke blodprøve på klinikken med tanke å det) - men hadde ingen store plager. Berre godt stinn i magen ei vekes tid. Dette var etter langt regime.

Har jo spart godt på alle egga mine opp gjennom åra i og med at eg har sjeldan/nesten aldri EL - men håpar jo no at egga kan koma til nytte vha IVF!

9 egg på frys er jo kjempebra - håpar du får klaff med eit av dei! :-) Du er før meg i løypa når du går på kortare Primolut-kur og får innsett fleire dagar før meg. Lukke til!!

Skrevet

Bicon..

Jeg har hatt 3 forskjellige som har satt inn egg.. Ingen fast person, men det var Kahn som satt inn gull egget mitt, å ut kom en liten gutt i juli:)

Jeg å er kjempe fornøyd, koselige alle sammen:)

Skrevet

Meg1972:

Ja du kan gjerne si vi har spart på eggene våres, de ligger visst i hopetall her også. Tenk du fikk ut 24 egg.., det er jo ganske utrolig. Regner med du kanskje gikk på Puregon? Hvilken dose i tilfelle?

Jeg hadde 125 IE, men allikavel overstimulert.., så neste eventuelle gang, er det vel 75 IE regner jeg med. Får håpe jeg produserer like bra da.

Men alså.., så langt skal vi da ikke. Det er jo NÅ vi det skal klaffe for oss :)

Levine:

Du får gå opp løypa for oss som kommer bakom deg, og sette gullstandaren :)

Skrevet

Bicon: 24 egg er bra - men det hjelper lite med mange egg når dei fleste ikkje kan brukast... Kun 6 av dei vart gode nok til innsett eller frys. Neste gong håpar eg på litt færre og heller gode egg! Eg brukte Gonal-F før forsøket i januar, dose 225 IE (vart justert ned til 150 IE i to dagar etter siste UL). Fekk inntrykk av at dei meinte dette var rett dose til meg utifrå alder og diagnose. Og reaksjon i eggstokkane vert det jo. Men reknar nesten med at dosen vert justert litt før evt neste forsøk. Håpar jo sjølvsagt på resultat av egga i frysen slik at det ikkje vert noko nytt ferskforsøk med det fyrste!

Håpar du slepp fleire gonger med overstimulering! Det kan ikkje vera noko godt. Og som du seier - det skal jo klaffa før neste ferskforsøk!

Og flott om Levine går framfor og set ein god standard for alle som skal i aksjon i veke 10/11 :-)

Skrevet

Jeg skal gjøre mitt beste:)

Blir spennende det her.. Jeg å ble overstimulert første gangen, å fikk ikke satt tilbake egg, å andre gang med mye lavere dose fikk jeg ut 2 egg mer altså 22 egg:) å var akkurat i grenseland, måtte " lyve" å si at jeg ikke var kvalm, selv om jeg akkurat hadde kastetopp mens jeg ventet på tur:) Å det ble full klaff, egget satt. Kan si jeg var glad for at jeg hadde overtalt legen,han var VELDIG i tvil sa han...:)

Skrevet

Steike Levine, det var jo megaflaks!! Jeg hadde også noen hvite løgner, sa jeg var fin i formen og det der, så fikk inn under tvil.., men ble skikkelig dårlig to dager etter innsett.

Skjønner det er jo mye bedre med ferre egg og bedre kvalitet...

Har visst knallegg jeg til nå, de vil liksom bare ikke feste seg! :(

Men nå skal Levine stake ut den gode veien fram, så da blir det nok førjulsbaby på oss allikavel :)

Skrevet

Kan si det sånn, deilig med litt flaks innimellom alt slitet, å mer skal det bli:)

Førjulsgave skal bli:)

Skrevet

Hei Jenter.

Jeg henger meg på denne linken jeg. Har akkuratt hatt et misslykket forsøk. Hadde innsett av fryseforsøk i uke 6 og fikk beksjed på mandag at dette ikke gikk. Nå venter jeg bare på mensen som skal komme slik at jeg kan begynne på Progynova på mensdag 2.

Jeg holder til på Volvat i Oslo.

Jeg regner med å få mensen når som helst nå og da blir enten innsett i uke 10 eller uke 11. Var så heldig at jeg kunne gå rett på fryseegg etter et misslykket fryseforsøk.

Håper virkelig at det skal gå denne gangen altså. Dette blir da mitt 3 forsøk.

Er hyggelig å følge flere i samme situasjon.

Jeg ønsker oss alle lykke til :-)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...