2010<3J Skrevet 19. februar 2010 #1 Skrevet 19. februar 2010 Jeg fullammer, men syns det er veldig ubehagelig å amme foran mange folk, spesielt gutter/menn.. Kan hende noen syns det er litt barnslig av meg, men kan ikke no for at jeg føler det sånn:s Det gjør meg skikkelig sliten å måtte passe på at hun er mett før det kommer besøk osv.. Går jo ann å gå på eget rom, men er ikke alltid det passer så bra.. Så har tenkt litt på å pumpe meg og gi henne flaske når vi er borte på besøk og sånt.. Noen erfaringer med dette? Å amme og gi flaske? Kan babyen bli litt forvirret?
Endelig 4 i familien :=) Skrevet 19. februar 2010 #2 Skrevet 19. februar 2010 Jeg har ikke erfaring på dette området enda, men har lest i den brosjyra jeg fikk av jm at barnet bruker to forskjellige sugeteknikker når det ammer og når man gir flaske. Noen barn takler begge deler, andre ikke. Du får bare prøve deg fram, og se hvordan din baby takler begge deler... Det går sikkert fint!
Nikki_29 med 2 prinsesser Skrevet 19. februar 2010 #3 Skrevet 19. februar 2010 Det blir vel litt som dette med at en ikke skal begynne med smokk før en har kontroll på ammingen. Når en føler at både barn og mor har kontroll på ammingen, så kan en ta steget videre med flaske. Både ammet og brukte flaske på min jente, men husker dessverre ikke akkurat når vi begynte med flasken.
Bumblebeee Skrevet 19. februar 2010 #4 Skrevet 19. februar 2010 Pga ammetrøbbel måtte jeg gi flaske helt fra starten, samtidig som vi forsøkte å få orden på ammingen. Mange frarådet dette, men å skulle gi fra kopp hele døgnet ble for slitsomt og for mye søl. Og det gikk fint. Vi ga bryst/flaske om hverandre fra hun var nyfødt til hun ikke ville ha mer bryst ved 9 mnds alder. Ammingen bør være etablert før man begynner med flaske, men i vårt tilfelle gikk det bra. Vi brukte Avent sine flasker der flaskesmokken visstnok skal ligne mest på mors bryst. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå