Gå til innhold

Hvor lenge brukte dere stellebordet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er frøkna 10 mnd, og vi sloss nesten når det er snakk om bleieskift, hun skal snu seg rund å sette seg opp på knea, for å så rive ned alt som står på hyllen over henne... Vi får vel gå over til up and go bleier og ta det stående, problemet er at hun ikke vil stå stille, hun vil gå langs kanten, og så vil hun ned å krabbe osv osv osv..

Hva er deres erfaring med energiske viltre babyer og bleieskift?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe, som om jeg skulle skrevet det selv :)

Vi rydda vekk stellebordet da hun var 8 mnd, nå har vi bare stellematta på gulvet, men mest har jeg henne bare på fanget. Bruker bare matta når hun har b. Da gir jeg henne en leke som hun kan leke med, til jeg er ferdig å bytte. Vi har begynt med up & go nå...får se hvordan det blir!

Skrevet

Vi bruker stellebordet enda, vi, da... Ikke så mye, da, men iallfall når vi skal bytte bæsjebleier... Storebror er 2.5 år. Lillebror er bare 2mnd så stellebordet blir stående framme ei stund enda, så blir sikkert å bruke det til storebror fortsatt...

Skrevet

Hadde leke funket.... *sukk*.. har forsøkt masse forskjellige leker, speil hun kan se seg i, alt mulig rart. Hun nekter å ligge på ryggen.. Greit at jeg kan holde henne under vasken hjemme, men det er jo ikke alltid en har en vask tilgjengelig...

Det er så ille at hun begynner å skrike bare hun ser stellebordet :( Og jeg rekker ikke ta opp bleia før hun vriiir seg rund, så ofte kommer det bæsj overalt og alt må spyles. Vi som alltid har kosa oss så fælt der inne, tøysa og tulla og ledd masse.. Nå er det bare umulig..

Skrevet

min på 7 mnd er de håpløst vil sitte, stå alt annet enn å ligge på rygg.

så ender som regel med å bytte i sengen, på gulvet eller i fanget.. så vurderer bare rydde bort hele stellebordet hær også..

Skrevet

Jeg bruker stellebordet så lenge barna bruker bleie. :) Det går stått på badet vårt mer eller mindre i 7 år nå! (Har barn nr 3 nå.. Og mellomste har heller ikke slutta helt med bleie enda.)

Har hatt min andel av kålmarker på stellebordet jeg også, men med et fast håndgrep på barnet går det greit å skifte med nesten en hånd også! :) Man lærer seg noen triks etter 3 barn.. ;) Som f.eks å gi dem tannbørsten å tygge på (spennende..), et lite speil å kikke på, få titte på smykkene til mamma, osv.. :)

Lykke til videre med din lille kålmark! :) De blir roligere igjen når de blir litt større!

Skrevet

Det er morsomt det du sier, for jeg har gitt henne alle de tingene du nevner.. Tannbørste, speil, smykker som bråker masse! Men det er ikke snakk om, ikke et sekund en gang. Og jeg greier ikke holde hele jenta nede, for hun hylskriker og vrir seg alt hun makter samtidig som hun kniper beina igjen. Da er det vanskelig med en hånd om man ikke bruker up and go da selvfølgelig.. Så må nok begynne med det, så kan vi ta skiftet stående...!

Er ellers også veldig aktiv, hun har aldri kunne sittet stille med en leke, ikke sitte på fanget og ikke bli bært på armen.. Skal ned, opp, rundt overalt, ellers blir hun illsint.

Skrevet

I din situasjon hadde jeg nok flyttet stellematta ned på gulvet for å unngå uhell! Her skifter vi fortsatt bleie på 2-åringen mens hun ligger på stellebordet. Husker hun hadde en periode rundt 1-årsalder der hun insisterte på å stå, men det gikk over igjen. Alle barn er vel forskjellige...

Skrevet

Har stellebordet ennå, han er snart 7 mnd. Må passe på å ha noen leker der, og har uro over hodet. Men skifter også på gulvet på en stellemadrass, da får han andre leker.

Skrevet

Her har markinga på stellebordet gått i perioder. Akkurat nå er begge veldig morsomme... Drøyt halvannet år mellom ungene, så stellebordet har fått stå. Var utenkelig for meg å skifte på gulvet med stor mage! Har tenkt å bruke stellebordet til de er ferdig med bleier!

Prøver å legge fram nye bleier og ordne vaskevann/klut før ungene legges på stellebordet. Holder dem med fast hånd når de begynner å sprelle. Er ikke engstelig men derimot lei av å skulle kjempe med to troll :) Største på snart 2,5 vet godt at det bare er tull å ikke skifte bleie. Minstemann prøver jeg å avlede med leke, særlig da ny bleie skal på. Prøver å korte ned tida på stellebordet og kler på på fanget.

Skrevet

Ja det gjør vi og. Har bleie og alt klart, og tar på klær på fanget for da får jeg holdt henne godt fast. Men det er hyl og skrik fra vi går inn på badet til klærne er på, er ikke noe hyggelig, for det er ikke sutring, det høres ut som om jeg skader jenta... Jeg trøster meg til at dette er en periode, det går jo over som alt annet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...