En Prins + Prinsesse Skrevet 19. februar 2010 #1 Skrevet 19. februar 2010 jeg må ha en bok som lettlest, å ikke mer enn 400 sider Enten komedie eller Krim (krim:Noe alla Varg Veum)
Rampongi Skrevet 19. februar 2010 #2 Skrevet 19. februar 2010 Liza Marklund går ned på høykant her, samme med Tess Gerritsen, helst på engelsk. Clive Cussler, om man liker litt mer james bondaktig krim..
En Prins + Prinsesse Skrevet 19. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 19. februar 2010 jeg liker ikke james bond! ! men da skal jeg sjekke ut de andre....
midgard Skrevet 19. februar 2010 #4 Skrevet 19. februar 2010 Hei:) Jeg er ferdig med Snømannen av Nesbø (litt mer enn 400 sider da, tror det er rundt 600...) den var kjempespennende. Nå leser jeg Panserhjerter av samme forfatter (har ca 200 sider igjen..), de er kjempespennende:) Ellers har jeg lest en del av John Grisham, syntes bøkene hans er fengende...
sånn ca Skrevet 19. februar 2010 #5 Skrevet 19. februar 2010 Jeg slenger inn en anbefalning til jeg^^ Frode Grytten har skrevet en bok som heter bikubesong, den ser stor og lang ut. Men det som er så fint med den er at den er delt opp i mange små noveller, som egentlig henger i sammen. Det betyr at du har på en måte mange små historier (så du slipper å måtte lese 400 sider for å komme til slutten), noe som gjør at boka faktisk blir enklere å lese og ikke virker så tung. Han fikk faktisk en pris for den boka for en haug år tilbake og det som gjør det litt ekstra morro er at han skriver om et sted som faktisk eksisterer i Norge (selv om historiene er funnet opp). Ellers holder jeg på med Den Fjerde Regelen av Ian Caldwell og Dustin Thomason, og syns den er veldig-veldig spennende. ( men kanskje ikke den beste "førstegangs" boka).
Gjest mamma til 2 prinsesser:) Skrevet 19. februar 2010 #6 Skrevet 19. februar 2010 Henning Mankell sine krimbøker er kjempe bra! Jeg har lest 3 av dem..de er veldig lettleste og fengende...
Lea Laus Skrevet 19. februar 2010 #7 Skrevet 19. februar 2010 Ei som anbefalte med Vannliljen, en dame som forteller om de første 17 årene av sitt liv hvor hun blir misbrukt av stefar og farmor, og utvikler flere personligheter. Den har fått terningkast 6 på bokkilden. Når det er sagt så vet jeg ikke om jeg orker å lese en sånn bok, det blir nok litt i overkant for min sjel.
En Prins + Prinsesse Skrevet 19. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 19. februar 2010 den hørte veldig bra ut... skal sjekke ut litt de bøkene dere har kommet med =)
Hyacinth Bucket Skrevet 19. februar 2010 #9 Skrevet 19. februar 2010 Bikubesong er veldig bra! La meg synge deg stille sanger av Linda Olsson kan anbefales. All krimen til Unni Lindell er fengende. Bøkene til Anne B. Ragde om Torunn: berlinerpoplene, eremittkrepsene og ligge i grønne enger. Håper det kommer en nr 4! Et glass melk takk av Herbjørg Wassmo Den digitale festning av Dan Brown. De fleste krimbøkene til Mary Higgins Clark er lettleste og engasjerende. Om du likte 80-tallet: Det aller fineste av Anna Bache Wiig Sterk sult plutselig kvalme av Trude Marstein.
*Rutletutt* Skrevet 19. februar 2010 #10 Skrevet 19. februar 2010 Henger meg på mange av anbefalingene her: Henning Mankell Mary Higgins Clark Dan Brown Unni Lindell Jo nesbø "Det aller fineste" av Anna Bache Wiig (lest den sikkert ti ganger;-)) I tillegg anbefaler jeg bøkene til Chris Tvedt (krim) Arnaldur Indridasson (krim) Bøkene til Arne Dahl om A-gruppen (krim) Stieg Larssons Millenuim-triologi Karin Fossum (krim) Jan Mehlum (krim) Val McDermid (krim) Camilla Läckberg (krim) ....(jeg er glad i krim, he he) Anne Rule "Dødelig elskov" - basert på en sann historie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå