Gå til innhold

Er Samuline et fint jentenavn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det klinger fint, men det er veldig sjeldent, ca 5 stk i norge som heter det, så vil høre hva dere synes:)

Storesøster heter Solveig og er oppkalt etter oldemoren, mens min oldemor heter Samuline... Går litt på oppkalling her altså...

Takk for alle innspill!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er faktisk rævstygt! Kall henne gjerne semulegrynsgrøt, like merkelig.

Skrevet

http://www.ssb.no/navn/

Resultat av navnesøk

Du søkte på kvinnenavnet: Samuline

Det er 7 kvinner som har Samuline som første fornavn.

Det er 4 kvinner som har Samuline som eneste fornavn.

Skrevet

Spesiellt navn til en sikkert veldig spesiell jente. Først lo jeg litt og syntes det var rart, men det tok meg omtrent 5 sek med å smake litt på navnet og jeg syntes egentlig det var utrolig fint, spesiellt og nydelig navn!!

Skrevet

NEI, høres ut som et navn på et eller annet jernvare produkt :o(

Skrevet

Har aldri hørt navnet før, så umiddelbart synes jeg dessverre ikke det er noe fint.....-men mange navn blir pene når man bare blir vant med de, og spesielt hvis man får et ansikt/personlighet å knytte navnet til (-:

Har ei venninne som kalte jenta si for Selma, syntes det var fælt i begynnelsen, men eeeelsker navnet nå (-.

Skrevet

Tror jeg bare ville brukt det til mellomnavn, jeg.

Ida Samuline, f.eks.

Minner meg litt om semule, dessverre, selv om jeg liker det litt også...

Skrevet

Hmm, jeg syns ikke det var så fint.. Men rare navn blir fort fine, på ei fin lita jente da:) Koselig med oppkalling da, men dere kan jo evt endre litt på det, hvis dere ikke vil gå for akkurat det navnet. Kan fortsatt være oppkalt etter oldemor, om hun f eks får navnet Samine.

Skrevet

Jeg synes navnet var fint, men det føltes litt tungt å uttale, men det er sikkert bare en vanesak.

Skrevet

Nei, høres ut som Same-Line

Ikke noe fint altså :/ Og et typisk "mobbenavn"

Skrevet

Jeg har aldri hørt det før, må helt ærlig si at det høres veldig rart ut. Hva med å kalle henne Selma i stedet? Det er jo kjempepent :-)

Skrevet

Nope, og jeg sier det ikke for å være slem altså, er bare dønn ærlig. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...