Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #1 Skrevet 19. februar 2010 Erfaringer? Mister man mensen? Hvor sikkert? Mannen min har så lite lyst, så kanskje jeg skulle... Jeg vil ikke ha flere barn og nærmer meg 40, så da er det kanskje bare å hive seg rundt?
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #2 Skrevet 19. februar 2010 Jeg er sterilisert, er snart 36 år og har fire barn så det var greit å gjøre det sånn for å slippe hormonbasert pervensjon frem til overgangen. Mannen min sa seg motvillig enig i å gjøre det han, men da min siste måtte tas med keisersnitt valgte jeg å sterilisere meg samtidig. Du merker overhodet ingenting til at du er sterilisert, kroppen og hormonene virker akkurat som før. Du blir både premenstruell, får mensen osv akkurat som vanlig. Det de gjør er å kutte over eggelederene så eggene dine ikke finner veien ned til livmoren, men det modnes et egg hver måned akkurat som før og du får mensen. Det er den sikreste formen for prevensjon, så det er sikrere enn p-pilla, men av og til kan det skje at kroppen lager en ny vei fra eggestokk til livmor så et egg finner veien igjen. Men det skjer så sjeldent at det ikke regnes som en risiko engang, de sier sterilisering er 100% sikkert.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #3 Skrevet 19. februar 2010 mister desverre ikke mensen. Legen min sa faktisk at noen får kraftigere menstrasjon etter en sterilisering. Men har ikke merket så stort til det selv egentig. Har alltid blødd mye.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #4 Skrevet 19. februar 2010 Jeg steriliserte meg for halvannet år siden. Er snart 36 år og har to barn. Akkurat som hos dere, så var mannen motvillig til å "klippe strengen" - så da tok jeg likegodt det steget selv! Vet at jeg ikke vil ha flere barn. Selve operasjonen foregikk med kikkhullskirurgi gjennom navelen, og det var inn & ut av sykehuset på dagen. Betalte 6079,- kr. for det på et offentlig sykehus. Ble henvist av gynekologen min. Men alt dette her har du sikekert lest om og satt deg inn i! Mensen vil jeg beskrive at er akkurat som den var da jeg var i tenårene før jeg begynte med p-piller. Kanskje litt kortere perioder nå, faktisk. Jeg er veldig fornøyd med mitt valg av prevensjon, det var et veldig greit alternativ for meg & min mann i allefall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå