Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #1 Skrevet 19. februar 2010 Hvor lang tid brukte dere på å bli slanke igjen? Sitter her 1 mnd etter fødsel, og føler meg kjempefeit. Har alltid vært normalt slank (ikke tynn) og nå passer jeg ikke noen av klærne jeg brukte før. Får ikke igjen glidelåsen pga midjen, rompa, lårene og magen er mye større enn før! Har vært ganske inaktiv i svangerskapet pga bl. Nå har jeg fortsatt bekkenproblemer og aner ikke hva jeg skal gjøre! Blir faktisk litt deppa av den nye kroppsfasongen min - føler meg ikke komfortabel i det hele tatt. Ikke kan jeg amme heller, så det går ikke av seg selv. Noen flere som har det slik? Hjelper nok ikke at mine venninner var tynne igjen 2-3 uker etter fødsel :/ kun pga amminga.
Gjest Skrevet 19. februar 2010 #2 Skrevet 19. februar 2010 Det går seg til vet du. Etter en mnd har jo ikke ikke livmoren rukket å trekke seg helt sammen enda en gang. Jeg leste en britisk undersøkelse. Der er gjennomsnittelig tid før kvinnen er tilbake i sin vanlige str 10 mnd etter fødsel Selv brukte jeg 14 mnd etter jeg fikk eldstemann før jeg "var meg selv" igjen. Med vesla tok det seks mnd med vekta, men magen er ikke den samme som før enda.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #3 Skrevet 19. februar 2010 trur du har hengt deg litt for masse opp i alle kjendisene som skal vises i bikini 3 uker etter fødsel.. slapp av .. det kommer seg!
Gjest Skrevet 19. februar 2010 #4 Skrevet 19. februar 2010 Dessuten er det ikke ammingen som gjør det hvis man er slank igjen etter 2-3 uker. Da har man nok i utgangspunktet ikke lagt på seg noe særlig under svangerskapet. Jeg har ammet iherdig og likevel har det tatt mange mnd å få tilbake figuren. Undersøkelsen i storbritannia er jo relevant for deg ettersom det ikke er så vanlig å amme der. Fatt mot. Gå turer og lev sunt, så blir det så bra atte.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #5 Skrevet 19. februar 2010 Hehe, 1 mnd sier du? Her er det snart 2 år siden siste fødsel,og jeg ser ikke akkurat slank ut. Har ennå 5 kg to go,og masse løshud på magen som jeg aldri kan trene vekk. Har gått ned over 20 kg siden ungen ble født da,det meste har gått av seg selv. Trente en del en periode,men ble ganske lei av det. Noen blir seg selv kjapt etter fødsel,og noen bruker lang tid. Og noen kommer seg aldri tilbake der de var,sånn er det nok bare dessverre:(
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #6 Skrevet 19. februar 2010 Har ikke det, men skal innrømme at jeg savner "den gamle" kroppen min. (Som er laaangt i fra de avmagrede kjendisene) Er vel helst ute etter tips til hva jeg kan gjøre for å få fortgang på dette her! Ja, jeg vet...jeg er litt utålmodig! HI
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #7 Skrevet 19. februar 2010 Enig med det som blir sagt - det er HELT NORMALT å ikke være "seg selv" så kort tid etter fødselen. 1 mnd er ingenting i mine øyne... Med første min tok det 5 mnd. før jeg fikk på meg de gamle buksene. Nå med andre har jeg ennå ikke kommet inn i dem ennå (8 mnd), men det er nok mer min egen feil da jeg ikke har klart å legge bort snopet. Stresser overhode ikke jeg, har tankene mine for det meste på barna, og tenker at det kommer andre tider etterhvert. Kjøp deg noen klær som passer NÅ istedenfor å drive å prøve å komme inn i de gamle. De tar du fram om noen måneders tid og prøver igjen.
Gjest Skrevet 19. februar 2010 #8 Skrevet 19. februar 2010 Gå turer i starten, type minst en time daglig. Tyngre trening bør du vente med til du føler at du har god kontroll på knipemusklene Spis sunt, sov nok og ikke gi opp.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #9 Skrevet 19. februar 2010 En måned??? HAllo, vær litt raus med deg selv. Jeg brukte et år, da var jeg under det jeg veide før gravid. Og uten å trene.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #10 Skrevet 19. februar 2010 20 kg? Wow, det skal du være stolt av! Uff ja, jeg håper at noe går bort av seg selv etterhvert da. Uansett så har det vært verdt det...har verdens herligste sønn på 1 mnd! HI
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #11 Skrevet 19. februar 2010 Det er jo bare 4 uker siden, men det du kan tenke på er at siden du er innaktiv på grunn av dårlig bekken kan du ikke spise som om du var aktiv. Du må kutte litt nedpå kaloriene. Ellers forbrenner selve ammingen en del så du må huske å drikke mye vann og spise proteiner. Hvis du spiser en normal str sjokolade må du gå raskt i ca 45 minutter for å forbrenne den, når du vet det kan du tenke deg lignende regnestykker med kake,kjeks og brus. Det er vel ikke helt tiden for å slanke seg nå men ha i bakhodet at du ikke trenger like mye energi som en som går tur to timer til dagen ihvertfall...Jeg har hatt sengeleie i 6 uker og da satte jeg ned kaloribehovet mitt og har bare lagt på meg 8 kilo til sammen, to uker til termin. Egentlig er det et enkelt regnestykke men det krever at du tenker deg om...
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #12 Skrevet 19. februar 2010 Lille meg, Bekkenet mitt tåler ikke 1 times turer..men presser meg til 30-40 min tur noe jeg må slite med i et par dager i etterkant. Skal spise sunt og ikke gi opp! Takk for tips!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #13 Skrevet 19. februar 2010 Har dårlig bekken i kombinasjon med at jeg ikke kan amme - veldig dårlig kombo! Skal ha i bakhodet det du sier at jeg må kutte ned på det daglige kalori inntaket. Har alltid spist normalt og sunt før, er ikke vant til å kutte ned. Må jo gjøre det ser jeg.
Gjest Skrevet 19. februar 2010 #14 Skrevet 19. februar 2010 Å, ser den ja. Men du skal se bekkenet ditt snart er bedre. Jeg har helt glemt hvordan de første ukene etter fødselen var. Jeg tror ikke jeg gikk noe særlig turer etter eldstemann ble født før han var 6-7 uker gammel jeg. Med vesla derimot var jeg i gang med en eneste gang fordi jeg var mye flinkere til å avlaste bekkenet i løpet av svangerskapet slik at bekkenløsningen ikke ble så ille. Jeg beklager mitt lite omtenksomme svar!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #15 Skrevet 19. februar 2010 Åh, ser frem til det! Tusen takk for oppmuntrende svar!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #16 Skrevet 19. februar 2010 Ja,jeg la på meg godt over 30 kilo totalt,+ at jeg hadde 10 kg igjen fra forrige svangerskap. (Har to tette). Vemmes over bildene fra barselperioden,der ser jeg ut som en flodhest rett og slett. Veier 5 kg mer nå enn jeg gjorde før jeg fikk nr 1,og passer heldigvis mine gode gamle bukser, det er bare den j*** magen som irriterer meg. Du må nok bare ta tiden til hjelp. Skjønner hvordan du føler deg,men det er garantert et lys i tunellen
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #17 Skrevet 19. februar 2010 De fleste går faktisk ikke ned av amming! Selv helsesøster sa det, og kunne ikke fatte hvordan den myten har oppstått.. Hvis man tar et gjennomsnitt av kvinner 5-6 mnd etter fødselen er det fler som har noen kilo igjen enn som har tatt av alt. Man bruker ca 500 kalorier i døgnet på fullamming, men samtidig er ammende gjerne sultne hele tiden i tillegg til at hormonene setter ned forbrenningen for å sikre seg nok kalorier til melkeproduksjonen. Det er veldig mange som ikke mister de siste kiloene før ammingen er over ca et år etter fødselen.. Men selvfølgelig aldri noen regel uten unntak da, det er noen som raser ned i vekt i ammeperioden, det er forskjell på hvordan kroppen vår reagerer på hormon- og stoffskifteforandringene i kroppen i barseltiden. Det du kan gjøre er å spise sunt og regelmessig. Anbefaler virkelig Libra, normal norsk kost i små posjoner 5-6 ganger om dagen, du går garantert ned i vekt uten å gå sulten. Lykke til! Hilsen ei som tre ganger har opplevd å ha 5-6 kilo for mye hele ammeperioden, men de rant av som vann da jeg sluttet amme.
Gjest Skrevet 19. februar 2010 #18 Skrevet 19. februar 2010 Jeg er i grunn enig i at det er en myte. Kiloene raste av meg etter at jeg sluttet å amme første gangen og jeg har lagt merke til at de som ikke ammer gjerne går ned i vekt ganske raskt. Kanskje et ryktet som ble startet for å få fart på ammeinteressen? hi hi
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #19 Skrevet 19. februar 2010 Uff så trist at du 1 mnd etter fødsel synes det er så viktig å bli slank. Jeg synes synd på deg...
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #20 Skrevet 19. februar 2010 Visste jeg ikke...enig med teorien din Lille meg! hehe HI
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #21 Skrevet 19. februar 2010 Trenger ikke å synes synd på meg, jeg har det ikke vondt. Tror heller ikke at jeg er den eneste så savner gamle kroppen sin etter fødsel! Kjekt å få tips til turgåing, kosthold etc. Syns det er viktig å ha en sunn livsstil også i barseltiden. Så får både nurket og jeg komme oss ut på tur
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå