Gå til innhold

Hva trenger jeg av utstyr til en som ikke går enda?

Anbefalte innlegg

Ha har akkurat blitt 1 år, og starter i barnehagen 1. mars. Det er jo en evig jungel når det kommer til uteklær! Har dere en parkdress, en vinterdress, en ulldress og en regndress? Jeg føler meg helt lost! Og siden han ikke går enda, så er det vel ikke så enkelt å kjøpe dresser som skal holde neste sesong også, da blir det vel innmari klumpete? nei, jeg trenger virkelig hjelp damer!:)

Fortsetter under...

hei.

kan prøve å gi deg noen tips. ull innerst mot kroppen, boddy og stillongs eller strømpebukse, utenpå der er det godt med hjemmestrikket genser og bukse, strikket med ullgarn, og så en dress, jeg vil anbefale deg å kjøpe en reima dress som tåler vann, de er litt dyrere, men da trenger du bare en dress og ikke en dress og regntøy, denne er og svært behagelig og det blir ikke klumpete. på beina til en som ikke går vil jeg anbefale stonz med ullinnlegg, reima votter på hendene (kan feste de på dressen med borrelås) og en god ull lue på hodet:)

jobber som ped i bhg og barn med klær som dette holder seg varm og tørr, og kan bevege seg godt ute.

lykke til med valg av klær:)

Stonz er i boks, og står klar til bruk;) Har masse ull. Skal se litt på reima-dressen. Var der jeg var litt usikker:) Men de er ok å bruke om høsten også? Det er ikke typisk bobledress? Litt dumt å kjøpe en helt ny vinterdress, så får vi bare brukt den en mnd før våren kommer..

Takk for innspill!=)

Barn som ikke går. Kryper de rundt ute i barnehagen? Trodde de var inne eller satt i vogn til de kunne gå jeg. Har sønn på 8 månder, legger han ikke fra meg ute. Gjør de det med så små i barnehage?

Annonse

Var i samtale med barnehagen, og nei, det blir ikke sånn at han kryper rundt i snømassen hele ute-tiden;) Dette er en barnehage med friluftsprofil, så det blir en del ute når været tillater det. Men jeg ønsker jo ikke at han bare skal bli bært rundt på, eller må sitte i vogna når alle andre løper rundt. At gutten får sitte litt på rompa ilag med andre, er jo bare stas! Så derfor dilemmaet med vinterdress/parkdress/regndress som det er en jungel av!

Skal en tur på barnas hus i dag, så da skal jeg se på reimadressen hvis det var sånn at den er vanntett og vinter"proof"=)

HI

Ja, man trenger en del utstyr i barnehagen, men man må passe på at det heller ikke blir for mye, det tar jo plass.

Jeg er enig med deg at det er greit at de små er med ut litt og får krype litt i snøen. De får sikkert sitte på et akebrett også.

Angående dress, har du helt rett, til de som er så små er det ikke lurt å kjøpe en dress som man skal vokse i. Ikke godt å bevege seg da.

Dette er kjekt å ha liggende i barnehagen:

* bleier og salve

* kuldekrem

* smokk (hvis barnet bruker det)

* et skift fra topp til tå

* soveting (vognpose og teppe hvis barnet sover ute)

* innesko (skinntøffler i ditt tilfelle)

* ekstra votter og lue

* ullklær/fleeceklær

EN VIKTIG TING ER Å MERKE ALLE KLÆR:-)

Lettere for de ansatte å se hvem sitt det er, og for foreldrene å få tilbake hvis noe har havnet på feil sted.

Håper dette var til litt hjelp.

Da har jeg vært å handla dress til gutten:p Endte opp med reimatec til halv pris. Også har han heldress i ullfleece fra nøstebarn, så da skal han vel holde varmen?:) Har også stått og stryket merkelapper til den store gullmedalje! Så nå er vi klar til barnehagestart;)

Takk for hjelpa!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...