Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #1 Skrevet 19. februar 2010 har nemmlig hørt og lest at man ikke bør spise laks mens man går gravid... men så har jeg også lest at di ikke kan gå ut med, at gravide ikke bør spise laks... jeg elsker laks,å spiser det innimellom selv om jeg er gravid,hva gjør dere andre??? å har dere hørt at man ikke bør spise laks??
Gjest Skrevet 19. februar 2010 #2 Skrevet 19. februar 2010 I det store utlandet er det noen steder de fraråder gravide å spise laks pga høy forekomst av miljøgifter. Den norske anbefalingen er vel å begrense inntaket til to ganger i uka eller noe? Se matportalen.no Selv spiste jeg litt, men mindre enn til vanlig.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #3 Skrevet 19. februar 2010 Dette har jeg aldri hørt om. Spiste laks mens jeg var gravid.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #4 Skrevet 19. februar 2010 tusen takk for svar anonym 10.23...jeg hørte nettopp om det jeg også..
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #5 Skrevet 19. februar 2010 Laks går helt fint... Man skal visst være forsiktig med røykelaks som har ligget en stund, men vanlig kokt eller stekt laks er ikke noe problem.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #6 Skrevet 19. februar 2010 Har ikke hørt om det, heller motsatt. Er jo mye bra i lakssen for gravide, og andre også selvsagt. Høres jo ikke helt ulogisk ut som en over her sier om miljøgifter i utlandet, uten at jeg vet så mye om det. Men tror at ordentlig norsk laks er trygt å spise, i visse mengder da selvsagt
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #7 Skrevet 19. februar 2010 ja,leste litt på matportalen nå...kan visst spise litt,å jeg spiser da ikke fisk mer enn et par ganger i uka;o) så går nok fint alt vi skal tenke over når man er gravid alså min mor spiste det meste å ble jo folk av oss også ;o) da spiser jeg laks med god samvittighet jeg da takker for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå