Gå til innhold

Skal ha barnebursdag til veslas 1 årsdag. Noen tips til hvordan man legger opp bursdagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har satt av to timer til bursdagen, og har bedt 5 andre barn som alle er på samme alder.

Foreløpige tanker rundt servering og hvordan man gjør bursdagen er som følger:

- servere boller, muffins og sjokoladekake (sparer marsipankaka til familiebursdag) - de små spiser ikke så mye, men må ha noe som det går an å servere de små, og noe de voksne kan bite i.

- Engangs tallerkener og slikt, blir jo mødrene som må mate de små

- Noen ballonger

- Ikkenoe spesielt opplegg, bare la de små leke. De skjønner jo ikke stort av det med bursdager enda.

Jeg ønsker gjerne å høre om hvordan dere har laget til bursdag til ettåringene deres! Trenger tips!!

Skrevet

Vi hadde felles BG barneselskap. Alle foreldrene tok med seg en rett, jeg bakte en litt fast kake med litt mindre sukker som alle barna kunne spise (vi beholdte sjokoladekaken for selve bursdagen). Siden barna er født omtrent samtidig hadde alle med seg en gave og vi hadde utveksling.

Foreldrene pratet og drakk kaffe mens barna lekte på gulvet, som ved et vanlig barseltreff. Veldig koselig.

Vi pyntet ikke, gjorde det enkelt for å kunne konsentrere oss på å leke med de små.

Skrevet

Vi feirer bare med familien enda selv om eldste blir fire år, men vi har mange barn rundt samme alder i familien så føler ingen trang for å lage ekstra barnebursdag enda. Her har det alltid vært:

Pynt med papirduk, ballonger, serpentiner og disneymotiv-papptallerkner.

Først får alle servert pølser i brød (evt med potetmos hvis vi slår på stortromma)

Så åpner bursdagsbarnet gavene mens gjestene følger spent med og klapper hver gang barnet viser frem gaven (morsom tradisjon som ungene eeelsker, og gjør stemningen lett)

Etter litt lek blir det servert kaker, is, gele, muffins eller lignende (Gjerne flotte kaker som kake-tog, sjørøverskip el. lign med is-stjerneskudd på, men det er fordi svigermor er trygda og har god tid på kjøkkenet og liker å lage show :D)

Og så leker ungene mens vi voksne skravler og drikker kaffe.

Det går fort to-tre timer! og ingen savner noen bursdags-leker. Det blir mer når ungene begynner på skolen tenker jeg, og har selskap med venner og klassekamerater.

• 3 uker senere...
Skrevet

vi syntes det var kjekt med langbord med plass til noen foreldre sammens med barna :) og di minste hadde med seg egen stol :) så kunne foreldre og barn sitte sammens med bordet og kose seg ;)

Skrevet

Vi hadde utebursdag og det var veldig vellykket for både små og store!

En liten "konkurranse" eller lignende er stas for de litt eldre barna.

Jeg hadde servert pølser e.l. i tillegg. Det er greit å få litt ordentlig mat i magen for både store og små!

Skrevet

Jeg er litt "i mot" pølser i alle anledninger der det er barn, så vi lagde gryterett med ris i 1 årsdagen, både til foreldre og barn. Det var veldig vellykket tror jeg.

Vi var 5 barn og 10 voksne, og hadde absolutt trengt en serveringsdame! Synes det ble veldig hektisk med å ordne med mat, tallerker, ryddeing, kaker, lys osv, så neste gang skal jeg spørre svigermor om hun kan være kjøkkenhjelp, da kan vi konsentrere oss om å kose oss med barna. Det synes jeg hadde vært til god hjelp i alle fall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...