Gå til innhold

Ønsker meg så veldig en barnepike!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to barn på 5 og 1 år.

Er ganske så nyinnflytta til et sted, og kjenner ikke så mange. De vi kjenner best har selv barn (ikke på samme alder som våre) og er selvstendig næringsdrivende begge to, så de har vel egentlig ganske fullt opp.

Kunne tenke meg en barnepike som kunne komme og passe gutta av og til sånn at mannen min og jeg, kunne gå på kino,ut og spise eller bare gå en tur e.l

Vi bor ikke i Oslo, så barnevaktsentralen (eller hva det heter, er uaktuell)

Trenger noen tips. Det er ingen i nabolaget, eller så hadde vi jo selvsagt startet der. Er det noen som har vært i lignende sitj?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett inn en annonse i lokalavisa ;o) Det gjorde en venninne av meg og fikk flott respons. Hun ba om referanser og om at de skulle være minimum 16 år gamle. Gjerne to stk som ville sitte sammen.

De begynte med å være sammen med henne og barnet, slik at barnet kjente igjen jentene, deretter begynte de å ta barnet med på trilletur, for deretter å komme like før leggetid, være med å legge barnet og til sist komme tidligere på kvelden og legge barnet selv. Nå har jentene vært der med kjærester og barnet er trygt på jentene alene. Dessuten har moren fått flere valgmuligheter, da jentene kan være der hver for seg også.

Skrevet

heng opp en lapp i lokalbutikken:-) Moren min fant lappen og gav meg nummeret.

Jeg ble fast barnepike for 2 jenter på den måten da jeg gikk på ungdomskolen. Det funket kjempebra.

Mener at hun moren ringte moren min for å avklare litt hva som var greit osv i forholdt til hvor lenge jeg kunne sitte osv. Jeg satt gjerne til kl 02-03 i helgene, men da betalte de taxi (jeg bodde litt unna)

Startet vel da jeg var 14 tror jeg.

Da jeg ble for stor tok lillesøsteren min over, har jo plutselig kjent disse jentene i mange år.

Skrevet

Ja noen ganger er det jo så enkelt at man ikke tenker på det:)

Kommer selv fra et lite sted, så der var det mer at man bare ringte på og spurte om de trengte trillepike:) Men det er jo 20 år siden også, så mye har endret seg, og nå er det jo snakk om at noen skal passe MINE barn, og da blir man jo straks mer engstelig.

Annonse til avisen er snart på vei:)

Skrevet

Her kan man kontakte frivilligsentralen.

De har nylig holdt bleieskiftkurs også:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...