Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #1 Skrevet 19. februar 2010 I går snakket jeg om ting jeg ville bake og putte i fryseren til babyen kommer, da mannen sa: Du kan jo ikke spise masse kaker. Folk slanker seg etter fødselen, ikke feiter seg opp igjen". Hva synes dere andre om en slik uttalese til en høygravid kone?
Gjest Skrevet 19. februar 2010 #2 Skrevet 19. februar 2010 Hå hå hå, det hadde blitt bråk i heimen om gubben hadde sagt noe slik. Forresten skal man ikke slanke seg som ammende
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #3 Skrevet 19. februar 2010 Veldig teit og ufølsomt! Og nei, skal jo ikke slanke seg heller.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #4 Skrevet 19. februar 2010 Ufølsomt av han, dessverre tenker ikke alle menn (eller kvinner) før de åpner kjeften. Han må jo være passe dum hvis han tror at du skal fylle fryseren med bakevarer for at du skal spise dem opp selv!!! Setter han ikke pris på at du gjør dette for at dere skal kunne kose dere med venner og familie når babyen kommer? Blås i han og bak i vei, så lenge du vet at du ikke dytter i deg alt selv, så er det et utrolig koselig og velsmakende tilbud du kommer til å dele med deg og dine!! Og når alt kommer til stykket, så bør vel kanskje ikke han få smake noe særlig, da han har vært så negativ til dette. Han kan få et eple og kose seg med....du kommer jo til å gå ned i vekt sannsynligvis, sånn helt av deg selv når du ammer (hvis du skal amme da!!)!!!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #5 Skrevet 19. februar 2010 Eier dere ikke humor? Jeg hadde tatt det som en spøk!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #6 Skrevet 19. februar 2010 Kanskje litt begge deler? Syns det er kjempebra at du vil ha hjemmelaget bakst til barselbesøk, det setter nok folk pris på når de kommer på besøk! Du baker jo ikke til deg selv akkurat, så det er ikke snakk om å feite seg opp igjen. Dessuten skal ikke du tenke på slanking rett etter fødsel heller. Kos deg med bakinga du! Ikke bry deg om den kommentaren fra gubben.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #8 Skrevet 19. februar 2010 Da hadde jeg blitt sur på han... Du kan jo si til han at da får han bake hver gang dere får besøk da! For du er opptatt med babyen!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #10 Skrevet 19. februar 2010 Tror ikke han bryr seg så mye om kotyme for besøk og slikt. Ikke bryr han seg så veldig om kaker heller, selv om han spiser godt når han først får dem. Jeg er enig med de i en annen tråd som sier det ikke er nødvendig å servere barselgjester, men jeg baker nå fordi jeg synes det er koselig å ha noe å gjøre, samt å ha noe å servere som folk liker. HI
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #11 Skrevet 19. februar 2010 Han viser ihvertfall at han er stokk dum. Det må da være kjipt å ha en sånn idiot til mann? Flaut å la andre møte ham, tenker jeg - hva unskylder du ham med? Hodeskade?
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #12 Skrevet 19. februar 2010 det der kunne mannen min ha sagt også, med et glimt i øyet, men likevel ment det.. Jeg hadde nok blitt litt tullesur på han, og laget det jeg ønsket å lage, og så hadde han blitt veldig glad for det senere :-)
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #13 Skrevet 19. februar 2010 Jeg hadde virkelig ikke blitt glad om han sa noe sånt nei!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #14 Skrevet 19. februar 2010 Da hadde jeg faktisk stappet kjevlet opp i en plass på den idioten...... Enkelte ting sier man bare IKKE til hormonelle og høygravide "bomber" Pluss at 99% av mannfolkene ber inn folk i hytt og pine like etter hjemkomst for å vise frem vidunderet, men "gidder" hverken å bake noe til kaffen, eller gå å kjøpe noe kaffebrød. Min kjære, som egentlig er ganske så oppegående til vanlig, ba inn "hele" slekta til ungens halvårsdag, og kom stolt hjem med EI lita romkake......... Sendte den gjøken ut igjen med beskjed å kjøpe minst fem kaker.....
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #15 Skrevet 19. februar 2010 Lag kaker å putt det i fryseren du. Å når du serverer kakene og gubben din skal ta ett stykke så sier du kaldt. Å nei du. Du skal ikke ha kake. Jeg vil ikke ha en feit mann. Eller du sier. Får ikke jeg spise kaker så får heller ikke du spise kaker. Spør han: Å hva er så din grunn til å spise for å feite deg opp?
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #16 Skrevet 19. februar 2010 Han er ufølsom. Hadde kasta han på hue og ræva ut. Ingenting å samle på.
Kleint Skrevet 20. februar 2010 #18 Skrevet 20. februar 2010 Hadde bare ledd. Gubben og jeg sier slikt til hverandre hele tiden. Hadde ikke brydd meg om det i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå