Gå til innhold

Hadde dere reagert på dette? ang. konfirmasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldste min skal konfirmeres i slutten av april.

Pga. at vi ikke fikk leid lokaler splittet vi opp selskapet hans så vi tar vår del av slekta på selveste dagen og faren helgen etter. Vi har ikke plass til alle sammen rett og slett.

Nå har sønnen min et ønske om å ha farmor og kjærsten hennes i selskapet hos oss + foreldrene og broren til stemoren hans. Det kommer til å bli grundig trangt hos oss, men mannen min mener vi kan få det til om vi legger viljen. Og det er jeg enig med han i.

Men om dere hadde vært faren og stemoren hadde dere reagert på at disse ble invitert til oss også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville vel ha syntes det var litt snodig, ja. I hvert fall hvis det bare da er faren og stemoren som ikke blir invitert på selve dagen. Absolutt ingen lokaler å få tak i?

Skrevet

Glemte å si at faren, stemoren og søsteren er invitert.

Ja, absolutt ingen lokaler å få tak i som oppfyller faren og stemorens kritereier. Kunne fått lokaler, men da hadde vi vært nødt til å ta catering gjennom dem og det nekter disse to. For det er billigere å lage det selv.

Skrevet

I så fall ville jeg syntes det var helt greit. Det er guttens dag, og han bør få invitere de han vil.

Skrevet

Jeg synes det høres veldig rart ut å dele opp familier på den måten, og hadde vel prioritert foreldre/steforeldre, besteforeldr og faddere på selve dagen. Helgen etter hadde jeg tatt resten.

Det er rart at besteforeldrene kommmer, og ikke faren.

Skrevet

Hvilke er det da som gjenstår egentlig? Tanter og onkler på farssiden?

Skrevet

Faren kommer jo.

Hadde vi hatt muligheten så hadde vi hatt alle samlet. Men det kan vi ikke.

Hos oss er det faktisk bare foreldre, besteforeldre, min mannsforeldre, mine søsken og min manns søster med familie som kommer + en fetter av meg som bor i byn og stebroren min.

Hos xn min er det litt mere familie som xns kusiner med familie som også er fadder på gutten men aldri stiller opp, xns tante + noen venner. Vi er ikke invitert.

Jeg ser fordelen med å ha selskapet splittet og det er den diskusjonen/krangelen som hadde kommet om det økonomiske. Hadde blitt vi som hadde vært nødt til å betale hele greia for xn har aldri penger til noe annet enn til seg selv.

Skrevet

Litt merkelig oppdeling av selskapet. Jeg ville reagert, ganske kraftig tror jeg. Enig med noen over her. Nærmeste familie med faddere og besteforeldre på selve dagen og tanter og onkler + evt. div helgen etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...