Gå til innhold

åååå...vogn er vanskelig!! Vil ha stor bag men ikke tung 4-hjuling!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

syns dette er vanskelig asså.

Syns Simo har fine vogner, og de er gode i bagen, men jeg syns det blir så tungt!!

Får den lille i beg av august og har da vinter fra ca 4-7 mnd alder på den lille.

Har sett på og er forelska i Easywalker, men er redd bagen blir liten.

Men er jo ikke noe problem å bruke voksipose el lignende(easy grow)

i sportsvogna på slutten av vinteren?!

Har en mor som jobber i barnehage og sverger til Simo...skjønner jo det, men jeg syns den er tung og stor asså...

hmmmmmm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TFK har stor bag, stødig 3 hjuling og tar liten plass og ikke så tung.

Skrevet

Skjønner ikke dette snakket om at bagen må være så fryyyyktelig stor. Svært mange barn trives ikke lenger i bag fra de er 5-6 mnd gamle og da hjelper det ikke om bagen er aldri så svær, når de vil opp å se i en sportsvogn.

Ikke velg tradisjonel Voksi classic, men en mer moderne pose a la Easygrow, Odenwalder, Voksi urban eller lammeskinnspose. Da får barnet plass i de fleste bager lenge!

Alle mine barn har nektet å ligge i bag fra de var 5 mnd gamle, da var vitsen liten med stor bag....

Derfor vil jeg anbefale deg Brio happy duo med luftdekk, eller Emmaljunga city cross. Da får du en forholdsvis lett vogn, STOR NOK bag, og så velger du en annen pose enn Voksi classic ;)

Easywalker vil jeg ikke anbefale, for da må barnet sitte vendt fra deg i sportsvogndelen,og det er trasige greier ;)

Skrevet

City cross med citybag er et strålende alternativ som hun over her sier. Du får fordelene med stødig firhjuling, men liten og lett vogn. Og jeg skjønner ikke hvordan noen klarer å få ungene til å ligge i bag særlig lenger enn et halvt år. Han typen min er 6 mnd nå, og han har brukt sportsvogna en stund nå. Han blir illsint hvis han må ligge. Har en par venninner som fortsatt bruker bagen på sine bebiser på rundt halvåret, og de sliter skikkelig hvis ungen ikke sover når vi går tur. Bare grining hvis de ikke får masse stæsj i ryggen sånn at de komner opp og ser.

Skrevet

TFK! Den har stoor bag, 3 hjul og blir liten sammenlagt. Er tyngre en easywalker, men lettere enn de store Simo- og Emmaljungavognene.

Sportsdelen er også kjempestor, vår 3-åring har god plass i den.

Det er TFK Joggster Twist vi har.

Skrevet

Jeg ville kjøpt en vogn med romslig bag.

Min gutt er født i april og vokste fra bagen da han var 4 mnd, før jeg trengte pose. Kjøpte da en brukt stor bagvogn som vi brukte til han var ca 6 mnd. Nå ønsker jeg meg en vogn med romsligere sportsdel enn den jeg har.

Vurderer TFK. Jeg synes også Easywalker er stilig, men synes TFK har noen fordeler som regulerbart fotbrett og håndbrems. Jeg har savnet håndbrems nå i vinter i nedoverbakker på glatt føre. Og TFK har vel den største bagen blant trehjulingene på markedet.

Skrevet

Jeg er så glad jeg valgte lett vogn, jeg var veldig opptatt av det og at den skulle være enkel å håndtere på egenhånd.

Vi endte på en Bugaboo Cameleon, og har ikke angret et sekund!

Gutten er nå 7, 5 mnd og sover fortsatt godt i den, han sover ute såfremt det er varmere enn -10. Vi har den varianten med fleece på kalesje og bagtrekk, og det har vært genialt i denne kalde vinteren. Gutten er av normal vekst og det er fortsatt plass til voksipose, ullskinn og teppe oppi bagen, og da får jeg trukket igjen fleecen på toppen. Ift til de tunge store vognene trodde jeg bagen var liten, men så langt virker det til å holde veldig bra.

Vogna veier kun 9kg, og er veldig smart med tanke på at den kan vendes alle veier, smart ved vind, skog/snøføre og senere ved sportsvogn kan brukes begge veier. Siden vogna og særlig sportsvogndelen er så nett tror jeg den har lang levetid, at vi ikke kommer til å ønske oss en ny trille med det første. Så derfor ser jeg på det lille ekstra den koster som en langtidsinvestering.

Supre dekk, vender 360 på en hånd:) toppen i matbutikker, kjøpesenter. Gode vinterdekk, jeg bor på landet og har mye snø, men lite trøbbel!

Og så lett å trille opp alle bakker:D

Dagens reklame dette:) men er såå fornøyd!

Skrevet

mange lite brukte på finn.no

Skrevet

Anbefaler Brio Happy. Hadde også augustbaby, og baby i voksipose fikk plass i bagen til over jul. Bytta da til sportsdelen som er lun og god. Lett i vekt og lett å kjøre. Stor nok bag men ikke svær vogn :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...