Gå til innhold

Jeg hater kulden!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det minus 11 grader igjen og, ifølge "ekspertisen", for kaldt til å sove ute:(

Gullet sover så dårlig inne på dagtid, og hele rutinen vår blir ødelagt.

Hva gjør dere andre som har "utesovere"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her sover snuppe ute til det er ned i 14 kuldegrader. Så var kun når det var mer enn dette jeg holdt henne inne, og da ble det litt i sengen og litt på armen og veldig sutrete baby. Grunnen til at jeg lot henne være ute når det var under 10 kuldegrader var at jeg oppdaget at temperaturen inne i vognen var vesentlig mye høyere enn uteluften, så luften hun puster inn i minus 14 grader nede i vognen ligger på ca 7-8 minusgrader og ikke 14 minusgrader. Har en lun og god vogn da.

Skrevet

Min "utesover" sover i yrregangen med døren åpen ut når det er kaldt. Vi bor helt nede ved sjøen så her er det ofte ekstra surt og fuktig i luften også. Jeg er derfor litt ekstra forsiktig med å ha henne ute når det er veldig kaldt. Må noen ganger trille henne litt i søvn, men da tar jeg bare en kjapp tur ut, men setter henne inn i gangen når hun har sovnet eller nesten sovnet. Fungerer veldig fint her. (Selv om det blir ganske kaldt inne...haha)

Skrevet

Ekspertisen sier så mangt. Her sover gutten vår (3 mnd.) ute ned til 15 minusgrader. Ikke noe problem det. Men han sover også godt i vogna i gangen hvis det er kaldere enn 15 minus ute.

Skrevet

Jenta mi nekter å sove inne. Jeg gjør som jeg pleier. Pakker ho inn i vogna og gir ho sutten, men setter ho bare i boden med åpent vindu. Ho sover like godt der som ute. Tror en skal være forsiktig når det er så kaldt, men hvis en har god vogn og et litt lunt sted ute så tror jeg det går bra. Jeg har selv Simo og den er jo så lun og varm, men setter ho aldri ut hvis det er under -10. Tenker at de kan få lungeproblemer senere hvis lufta er for kald. Men det er nå meg;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...