Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #1 Skrevet 19. februar 2010 Skal på hyttetur for første gang med kjæresten i dag og våknet med DEN halsen....sår og klarer nesten ikke svelge...(( Noen tips for å bli bedre fort???
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #2 Skrevet 19. februar 2010 Drikk masse te (kamille- eller peppermyntete, de har legende virkning på sår hals), med en ts honning og en dæsj sitron oppi!! drikk mange slike på en dag, det lindrer sårhet og løsner slim. Dra på helsekostbutikk og kjøp NGB 24/7 (eller MBG? blander litt), det er immunforsvarstabletter som gir deg et øyeblikkelig boost. Kjøp også propolistabletter på helsekosten. dette kalles naturens egen antibiotika, og de kan suges ved sår hals. Sinktabletter kan du også kjøpe, det er også fint for immunforsvaret Gurgle med vademecumvann eller saltvann. Ha alltid noe varmt rundt halsen- skjerf er et must. Jeg får sår hals bare jeg går ti min med bar hals på vinteren. og varme ben! ta c-vitamintabletter! og sug på halstabletter.. god tur!
eggstokk Skrevet 19. februar 2010 #3 Skrevet 19. februar 2010 jeg er mer skeptisk til alt dette helsekost greiene. aldri hjulpet meg. på apoteket har de noen halspastiller på boks......ribsol eller noe sånt......de er de beste jeg har prøvd. det lindrer, men tar ikke vekk. lykke til. god tur
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #4 Skrevet 19. februar 2010 lag te av vann, ingefær i små biter, honning og sitron. Kjempegodt! Smak til selv
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #5 Skrevet 19. februar 2010 Vær så skeptisk du bare vil! Det er en lege som har tipset meg om alle disse greiene, utdannet inne vanlig skolemedisin med den tradisjonelt medfølgende skepsisen de besitter. Og det funker. Jeg har nemlig slitt med dårlig immunforsvar en stund, og etter 11 antbiotikakurer på 1 år, gikk jeg til behandling hos en lege som har fordypet seg i alternativ medisin. Han greide ved hjelp av helsekostpreparater og diett uten gjær og sukker å balansere immunforsvaret mitt (og tarmfloraen der mye av imm.forsvaret ligger) igjen. Før dette var jeg mye plaget med UVi, f.eks, hadde hatt drøssevis av kurer de foregående årene. Og det siste året før behandling hadde jeg 5 uvi. Det er nå et år siden og jeg har ikke hatt noen, nesten ikke vært syk. legen sa selv at straks han kjente seg litt sår i halsen eller dårlig på andre måter tok han en NGB 24/7 og klarte å stoppe forløpet. Jeg har hatt samme erfaring selv, ved vage tendenser til uvi el.l. Prøv du også neste gang, eggstokk:) selv om du sier du ikke har hatt noen effekt av andre ting:)
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 19. februar 2010 #6 Skrevet 19. februar 2010 Knus 1-2 fedd med fersk hvitløk, legg på tungen og svelg med et stort glass vann. Helst ikke på tom mage, spis et lite måltid først. Hjelper både for sår hals og tett nese! God bedring!
Gjest Skrevet 19. februar 2010 #7 Skrevet 19. februar 2010 Bentasil eller fishermans friend funker bra her!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #8 Skrevet 19. februar 2010 Varmt vann med salt i, gurgle i halsen, dreper alle bakterier:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå