Gå til innhold

"Nettmobbing- et økende problem blandt ungdom i alderen 14- 18 år!" Jeg lurer på om ikke det er et ekstremt stort problem her på DIB også....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel en smakssak, men i mitt hode handler det om eleganse, stil, kvinnelige former og holdning, blant annet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å skrive nedsettene om en navngitt person er ikke ok. Der bør vi ha null-tolleranse! Å slenge en bemerkning til de du er sammen med er en ting, å sette det på trykk på nett blir noe ganske annet.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/rogaland/1.6617764

Nettvettregel nr 1:

Vær mot andre på nettet som du vil at andre skal være mot deg.

Skrevet

Uten sammenligning forøvrig men når jeg hadde min aktive karriere som ishockeyspiller var jeg alt annet enn feminin og elegant. Jeg gikk alltid i olabukse eller treningstøy, kvinnelige former var det heller lite av og holdningen ellers var så der... men eleganse på isen hadde jeg!

Akkurat på lik linje som vår nybakte OL-medaljør....

I dag er jeg feminin (den var bare gjemt under all trening), stil har jeg der jeg spankulerer i mine 10 cm hæler, kvinnelige former vil jeg aldri få mye av på min lange slanke kropp og holdningen min klarer å bære en straplesskjole.

Og for enkelte individer av det motsatte kjønn var jeg feminin under min tid som ishockeyspiller og i dag....

Det spørs på øyet som ser:o)

Skrevet

Veldig enig med deg, Dronningen!

Jeg var både irritert, men ikke minst skuffet over damer som kan finne på å skrive slike nedsettende ting om andre.

Jeg skrev ett innlegg, men postet det ikke. Rett og slett fordi jeg ikke klarte å formulere meg slik jeg ville, fordi jeg var både irritert og oppgitt over både HI og de andre i den tråden.

Jeg ville ikke bidra ved å slenge negative bemerkninger OM HI og de andre i den tråden igår.

Som du sier, Dronningen! - Tenk to ganger før man trykker på lagre.

Jeg har ikke vært den flinkeste her inne til å begrense meg jeg heller, det skal jeg ærlig innrømme.

Men jeg prøver allikevel å ikke gå løs på utseende hos mennesker. Så lavmål er jeg ikke.

Spiller kanskje inn en stor rolle at jeg ble mobbet som barn, fordi jeg var litt mørk i huden. Allikevel 100% norsk. Har bare en tipptippoldefar som kommer fra Portugal - hvorav det er der genene mine kommer fra ifh til hudfargen som er mørkere enn andre norske.

Ethvert menneske er pen, men ikke minst UNIK. På sin egen måte. Med sin egen sjarm. Akkurat slik det skal være. Med sine forskjeller.

Forskjellen med Tora igår var at hun hamlet opp med konkurrenter og dro inn gull.

Innvendig og utvendig i det daglige livet er hun pen - innvendig som utvendig.

Uansett sminkebruk eller ikke! *grøss* Jeg bruker ikke sminke i det daglige, så ble også innmarri irritert av å se en annen skrive: "Alle er penere om de rammer inn ansiktet med mascara" eller noe i den duren!"

Håper foreldre også kan sette igang tiltak i hjemmet slik at barn ikke blir mobbet eller mobber.

Det er IKKE bare skolens ansvar - foreldre har ansvar de også.

Skrevet

Flott prestasjon av ei dyktig og flott jente.

Godt innlegg, mobbing er forkastelig, vokste selv opp med å høre hvor stygg jeg var perioder av oppveksten, fregner var ikke poppis, man ble kaldt måsegg og det som var.

Skrevet

Åh der er jo du Ugl@!

Har jo ikke sett deg på evigheter jo. Det er så teit å mobbe og leit å bli mobba, men når det er sagt er måsegg utrolig godt :)

God helg!

Skrevet

Jeg er helt enig. Så utrolig fælt gjort at voksne mennesker kaller andre for STYGG! Er det et sånt forbilde vi vil være for barna våre?

Skrevet

Noen er nok det negative forbildet for sine barn og noen har intensjonen om å ikke være det men blir det allikevel - barn skjønner mye....

Skrevet

Ikke greit overhodet, men hvis vi er helt ærlige med oss selv så er hun vel ikke akkurat verdens vakreste. Men det spiller ingen rolle, du kommer langt ved å være verdens raskeste og dyktigste skiskytter!

Skrevet

Det overrasker meg, dessverre, ikke at dette skjer stadig på DiB.

Men, ekstremt dårlig gjort å mobbe enkeltpersoner på nettet i det hele tatt. Og når folkene er mødre/fedre, DA er det ille!!

*Applaus* for godt innlegg, Queen!

Skrevet

Jøss. Var ikke på nett i går, så fikk ikke med meg denne diskusjonen. var den på anonym eller skravle? Uansett lavmål. Tviler forøvrig på at mascara er førsteprioritet når du skal ut å gå på ski.

Skrevet

Aliena

Den var faktisk på begge steder men nå er alt slettet etter at det ble lagt ut link på Ris og ros, og heldigvis for det...

Skrevet

Bare en liten påminnelse en lørdag formiddag:o)

Skrevet

utrolig godt skrevet, Dronningen!

Jeg var faktisk inne på face rett etter eieren, for å se om det fantes en gruppe for oss som heier på Tora. Gruppen som møtte meg var "en hyllest til sexsymbolet Tora", eller noe i den duren. Alt var skrevet i en veldig ironisk tone-men på en slik måte at vedkommende kan hevde at det ikke er ironi, mens han mening. Får vondt inni meg.

På samme måte reagerte jeg skikkelig på det innlegget som ble skrevet om mascara. Så ufølsomt, fjortisaktig at jeg får vondt i sjela. Hva om Tora googler seg selv? Det er også noe med måten man skriver ting på., For en stundt siden var det noen bilder av Tora da hun var skikkelig stashet, og som alle os andre, gjorde det mye med henne. At hun i skiløypa velger å fremstå totalt ujålete, skjønner jeg godt. Alle som har svettet litt,veit at uansett hvor vannfast mascaraen er, så kan det bli ubehagelig etterhvert.

Så dere som lager slike innlegg, håper dere er så fornøyde med dere selv at empatien andre kan føle er blottet. Og om dere ikke "mente det sånn", håper jeg dere har lært - slik at neste gang dere skal si noe negativt om nooen, kan dere notere det i word istedet.

Og bare det faktum at enkelte klarer å snu det som burde vært en "fy faen så god du er på ski"-hyllest til "hun er ikke pen akkurat", det er for meg uforsååelig.

Skrevet

Det varmer at så mange liker det jeg har skrevet i denne tråden men det som varmer mest er engasjementet rundt nettmobbing, det er jammen meg på tide at vi voksne også tenker litt.

Stort sett alle kampanjer ang denne problematikken er rettet mot ungdom, kanskje det bør komme en rettet mot foreldre/voksne?

Men i bunn og grunn burde man som voksen skjønne at slik oppførsel er feil eller hva....

Gruppen på FB bør rapporteres med en gang

Skrevet

Ja, en kampanje rettet mot voksne hadde vært på sin plass. Det er vi som er modellene. Og barn er veldig vare, de suger til seg inntrykk, og får med seg mye mer enn bare ordene som blir sagt. De snapper opp tonefall, blikk, mimikk, kroppsspråk...

Jeg mener det er mange paralleller når det gjelder konflikter hos barn og voksne. Den største forskjellen er bare at de voksne "skjuler" sin arroganse og nedlatenhet bedre, de har lang øvelse i å dekke til slik at ingen skal kunne ta dem på noe etterpå. (Akkurat som kjipe-laila beskriver når det gjelder denne facebook-gruppen)

Hos barna kommer det mer åpent til uttrykk når de misliker noe eller noen. Men barna tar etter, og med åra blir også de flinkere til å dekke til...

Det rare er at mennesker som er positive og sympatiske med andre gjerne har det bedre med seg selv. Så kan man undres på hva som kommer først og hva som følger etter. Kanskje er det slik at de som ikke har det så bra føler seg bedre av å trykke ned andre. Eller kanskje det er slik at man får det bedre selv av å være positiv mot andre? Prøv å smile til den sure butikkdama, si strålende takk for hjelpen i stedet for å "megge" tilbake. Tenk at hun sikkert har en kjip dag, kanskje det er litt synd på henne. Kanskje hun trenger og fortjener et smil og vennlige tanker. Jeg opplever selv at når jeg klarer dette så blir jeg i bedre humør selv... Skal jammen meg tenke mer på dette:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...