Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ i magen Skrevet 19. februar 2010 #1 Skrevet 19. februar 2010 Gutten på 2,5 år har fatt vannkopper, og det noe skikkelig... Han gråter og gråtwr for alt svir og klør. Blemmene er spesielt store og vonde under bleie. Helt ille inni rompa:( Er det noe annet en hvitvask jeg kan smøre med? Har også tatt talkium i bleia. Ser ut til å lindre litt. HJELP! Har så vondt av han:(
Gjest Skrevet 19. februar 2010 #2 Skrevet 19. februar 2010 Under vannkopper så har man som regel noen døgn som er ekstremt ille med kløe og svie. Ta kontakt med legen din. Det finnes en medisin som kan brukes hvor kløen gir seg. Jeg husker ikke navnet på den her nå, men etter inntak virker den ganske umiddelbart. Jeg fikk den selv til min datter. Bruk også hvitvask på blemmene slik at de blir minst mulig infiserte. Jeg har selv store arr i ansiktet etter at jeg hadde vannkopper som liten. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #3 Skrevet 19. februar 2010 Vennligst se vedlagt info: Hvordan behandles vannkopper? Behandlingen er hovedsakelig lindring av symptomer. Kløen kan lindres som nevnt under "Gode råd" ovenfor. Likeledes finnes det forskjellige former for kløestillende medisin til utvortes bruk, blant annet zink liniment ("hvitvask") som fåes reseptfritt på apoteket, og lokalbedøvende stoffer. Kløestillende medisin gir noen timers lindring. Ved anvendelse av lokalbedøvende stoffer skal man være oppmerksom på at det kan svi en kort stund Ved utbrudd av vannkopper med en så voldsom kløe at barnets nattesøvn ødelegges, kan man eventuelt gi antihistamin med kraftig sløvende virkning. Antihistaminer er midler som anvendes mot allergiske sykdommer, reisesyke og søvnløshet Ved alvorlige tilfeller av vannkopper, især hos personer med nedsatt immunforsvar, kan man behandle med medisin som heter aciclovir som virker spesifikt mot virus
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #4 Skrevet 19. februar 2010 vi har "vasket" med klorhexidin og tatt xylocain på vannkoppene etter det. Xylocain er mildt bedøvende/nummende, og har hatt god effekt hos vår lille gutt. Aloe Vera kan også hjelpe til med å kjøle ned.
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ i magen Skrevet 19. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 19. februar 2010 Takk for råd! Nå er mannen sendt på apoteket etter remedier, så skal jeg ringe legen. Håper vi får hjulpet han litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå