Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #1 Skrevet 19. februar 2010 Hva kan det være? Han er en veldig varm unge, blir fort klam og da dukker denne søtlige "overmodne" lukten opp. Er det bare hans naturlige kroppslukt eller kan det være noe annet?
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #2 Skrevet 19. februar 2010 Finn ut om lukten kommer fra et spesifikt område. Hvis det er fra under armen, i et ledd eller steder som blir klamme og ikke får luft (lysken), kan det dreie seg om sopp. Det lukter emment og søtt. Hvis det er hele kroppen, har jeg ingen idé.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #3 Skrevet 19. februar 2010 Ingen spesifikke områder, nei, mer som en eim av hele han.... Det lukter ikke vondt heller, mer...ja, emment er vel det eneste ordet jeg kommer på. Hvordan ser sopp ut? Eller synes det ikke? Hvilke behandling er det for det? Er det farlig om det går ubehandlet? Mange spørsmål her nå, hehe... Men da skal jeg i hvert fall være litt obs på om det kan komme fra et bestemt sted og spørre i barnehagen om de har merket noe.... Det er liksom ikke så mye å gå til legen for heller, så lenge jeg ikke kan være mer spesifikk enn dette. Kanskje høre med helsestasjonen?
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #4 Skrevet 19. februar 2010 Så lenge det er av hele gutten er det nok ikke sopp. Man lukter kanskje mer søtlig når man er svett. Unger har ikke fått de samme stoffene i svetten sin som oss voksne, og vil derfor ikke lukte så ramt. Hvis det er sopp, er det oftest på klamme steder (mellom tærne, lysken og i hudfolder). Huden vil være rød og huden vil i mange tilfeller begynne å flasse av i det røde. det lukter da som regel ekstra emment på disse områdene. Sopp behandles med Canesten (Klotrimazol), morgen og kveld til noen dager etter at det er bra eller i 14 dager. Det er ikke farlig å gå med sopp, men det kan klø og svi. Det er også smittsomt, men små barn har sjeldent sopp på føttene så det er ikke noe å tenke på. Det må være kontakt for å smitte.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #5 Skrevet 19. februar 2010 Nå har jeg saumfart hudfoldene hans, hehe. Men jeg finner ingen områder som er noe utenom det vanlige. Når han herjet rundt her i stad ble lukten sterkere, så da har jeg vel kanskje bare en gutt med en søtlig svettelukt da...Lukter liksom ikke vondt, men ikke helt bra heller....stakkar lille
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #6 Skrevet 19. februar 2010 Hei! Jeg er voksen og får denne søte lukten når jeg er svett, særlig mellom brystene ;-) Tror det rett og slett er noen som har slik "svettlukt", har aldri spurt legen om dette, men tror ikke det er noe å bekymre seg for :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå