Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #1 Skrevet 19. februar 2010 babyen er 2 månder, ho sovnet i armene mine så måtte eg veldig på do så eg la henne på sofaen for å springe på do som kun er 3 meter vekke. plutselig hørre jeg eg kjempe hyll og jeg springer inn i stua uten å rekke å dra opp buksa eller tørke meg.. nå er eg kjempe redd for hun kan ha skadet seg. mannen sover og babyen sovnet nettopp. ho skrek en stund og blei kjempe redd. vett ikke om jeg burde komme meg til legevakta har ikke bil så jeg vett ikke hva jeg skal gjør.. ho var kun litt rosa der hun hadde slåt seg, men er like vel liv redd for ho. jeg kommer vertfall til å ver våken i natt bare for å holde et øye med ho, føler meg som verden verste mamma nå, får heilt vondt! hva mener dere jeg bør gjøre?? har hørt at de ikke er noe å beskymre seg for vist de skriker med engang. Noen med erfaring med dette?? lege eller helsesøster?!
Tigerpote Skrevet 19. februar 2010 #2 Skrevet 19. februar 2010 Jeg hadde definitivt ringt legevakt og tatt henne dit. Tar ingen sjanse med barnet mitt! Men det gikk sannsynligvis bra, men å utelukke skader er alltid greit!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #3 Skrevet 19. februar 2010 Du bør nok ikke legge henne til å sove før du har vært i kontakt med legevakten og rådført deg med en lege/sykepleier om hva du skal gjøre. Husk at det alltid er bedre å dra en gang for mye til legen. Er jo greit å utelukke at noe har skjedd.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #4 Skrevet 19. februar 2010 Yngstemann falt ned på hardt tregulv da han var noen få mndr gammel (falt ned fra sengen vår midt på natta, han bare trillet ned fra madrassen), og det gikk fint med han. Skremmende. Han var ikke gamle karen når dette skjedde. Det er ikke noe morsomt når det skjer, men de tåler en støyt.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #5 Skrevet 19. februar 2010 reiste du rett til lege vakta for å sjekke han?? jeg ringte til legevakta og de sa jeg skulle vente litt å se hvordan ho var. passe på å vekke ho annen hver time passe på at jeg fikk kontakt med ho. så skulle jeg komme i morgen tidlig, siden jeg ikke har bil. blir ikke mye søvn her i natt vertfall. off fikk full panikk. aldri vert så redd i mitt liv tror jeg. sitter her å skjelver enda. off off off :,( men har fått fin kontakt med ho, ho har til og med smilt litt. og ho drakk når hu fikk pupp netopp så håper alt går bra, men gud så vondt det gjord i hjerte mitt!! HI
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #6 Skrevet 19. februar 2010 Nei, jeg har andre barn, og erfaring. Så jeg snakket med legen hans, og vi var ekstra oppmerksomme. Du kan selv se etter med lommelykt om pupillene trekker seg sammen. Lys i øynene på barnet ditt. Hvis de reagerer normalt, på begge øyne, er det et godt tegn. Hvis barnet virker blekt og kvalm, og det ser ut som om babyen skal kaste opp; Dra rett på legevakta. Spesielt er det skummelt å slå tinningen/siden på hodet. Men de tåler mer enn vi tror, altså ; ) Du får holde babyen mer i natt, og se hvordan det går. Men lys med lommelykt, selv om barnet sover (åpne øynene, og lys inni dem) Lykke til
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #7 Skrevet 19. februar 2010 har vekket babyen. det du nevner her sa det når jeg ringte legevakt også. ser ut som alt gikk fint. men har avtale med fast legen i morgen så jeg skulle be de som å bare se etter at alt viket normalt. takk for svar dere som svarte god me har denne siden her HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå