Gå til innhold

Lurer på en ting i forhold til legesenter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som jeg har gått til en del kontroller, har jeg lagt merke til at legen alltid er forsinket i forhold til timeplanen. Hvordan takler hun dette? Jeg ville ha blitt megafrustrert dersom jeg visste at alle pasientene måtte vente i tre kvarter der ute...

Ja, tror rett og slett jeg ikke ville taklet det psykisk i lengden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som min forrige fastlege. Jeg hadde gått ned for telling, hvis jeg hadde vært så forsinket hele tiden.

Kanskje det kommer av "grådighet"? Mest mulig pasienter=penger i løpet av en dag?

Skrevet

Eller kanskje legen er så opptatt av å ta vare pasienten sin at tiden flyr litt fort...

Skrevet

at det skjer innimellom er en ting. Men skjer hver dag, må man jo da justere antall pasienter - hvis man ønsker å ta seg så god tid til alle.

Skrevet

Må man ikke alltid vente på legen da? Kan ikke huske at jeg noen gang har fått komme inn presis..

Skrevet

Har lurt på om det i det hele tatt er noen vits i å møte opp tidsnok. Det virker som legen ikke lar seg stresse, og kanskje til og med mener at forsinkelsen er normal. Men forsinkelsen må da oppstå på et eller annet vis.

Kan det være uanmeldte hypokondere som er årsak? Eller akuttpasienter som får komme inn på kontoret med en gang?

Uansett burde de vel plottet inn en ledig halvtime i systemet, så de ble mer a jour med timeplanen. Jeg tenker, på slutten av dagen må det vel være en stakkars pasient som ikke får timen sin? Eller kanskje det er noe ledig tid på slutten av dagen.

Skrevet

De legger inn ledige 20 minutter innimellom i tilfelle akutte ting. Men når det oppstår akutte ting, så tar det som oftest mer enn 20 min. Da blir forsinkelsene fort til en time. Men legen kan ikke sette av en time ledig her og der, for som regel kommer det ikke så veldig akute ting, og da er det bedre at pas. en gang i uken må vente enn at legen skal sitte en time arbeidsledig hver dag.

Andre årsaker til forsinkelsene er jo f.eks at pasienter bruker mye mer tid enn det som er meningen. Mange tar også opp flere ting enn avtalt, for de vil ikke si det til oss i skranken, og uten å si at de trenger en dobbeltime. En lege får også en drøss med telefoner pr dag, fra nav, sykehus, spesialister ect som ikke er planlagte. Er satt av noe tid til dette også, hos oss fra 11.00-11.30. Men problemet er at det er umulig å vite når disse tlefonene kommer, og det er ikke bare legen idspunktet skal passe for. Så ofte tas de innimellom pas. Dermed så blir alt forskjøvet. Slik er det bare, og ikke så mye å gjøre med det. Når ting oppstår eller viktige telefoner kommer så må en bare ta det der og da, umulig å få tatt det mellom 11-11.30 som egentlig er tanken.

Skrevet

Det er jo den negative/kritiske måten å se på det. Fordomsfulle kvinner som vanlig......

Den andre måten å se på det, er at legen hjelper flest mulig pasienter hver dag, slik at de kan bli fortest mulig friske. En lege har jo et visst antall pasienter. Tror det er bedre at folk gjerne venter opp til 3 kvarter, enn at de må vente flere dager. Min lege ta til og med en del pasienter i matpausen sin på 30 min.

Skrevet

Det er sjelden jeg må vente på legen. Og de veldig få gangene det har vært mer enn 10 min får jeg en god forklaring. Da har det vært noe akutt som har oppstått.

Men det kan kanskje være en av fordelene ved å bo på landet!? Det er i alle fall en ting jeg komer til å savne når jeg flytter til "byen" igjen. Her husker legen barna og meg og kjenner til f.eks alle probleme lillebror har hatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...