Gå til innhold

Hvilken sportsvogn kan dere anbefale?

Anbefalte innlegg

Har en emmaljunga edge, men fant jo fort ut at sportsvogndelen er ganske så stor å drasse på... :( Kunne vært kjekt med en mindre og lettere vogn til korte turer eller til bruk i byen og på kjøpesenter. Edgen er grei på langtur feks.

Men så er det det at samboeren synes det er tull å kjøpe en vogn til når vi faktisk brukte masse penger på en kombivogn. Skjønner han jo, men samtidig så er det jo ikke han som bruker vogna så masse...

Noen som kan anbefale en lett, men ikke altfor dyr sportsvogn?

Har sett på easywalker, men synes de er dyre...

Sjarmtrollet er 10 mnd forresten, og mener jeg så at easywalker`n bare kan brukes opp til 15 kg, og han er allerede 11 kg nå... Kan jo ikke brukes lenge da vel?

Fortsetter under...

Spørsmålet er jo om du har tenkt over om du vil like å ha barnet vendt fra deg i sportsvogndelen? For det må du jo med Easywalker. Ville personlig valgt en Mountain buggy istedet for EW, den tåler også mer i vekt. Men også den er vendt fra den som triller.

Greie vogner som er lette i vekt, samtidig som at sportsdelen er vendbar er Brio Go og Bugaboo cameleon (dyr).

To gode sportsvogner som veier litt mer er Emmaljunga citycross og Brio happy sportsvogn (forholdsvis rimelig), disse har også vendbar sportsdel.

Glemte si noe med dette om max vekt 15 kg. Barn vokser ikke så fort etter fylte ett år, sammenlignet med før de fyller ett. Var også skeptisk til vogner som hadde max 15 kg vekt tidligere, men vår 2,5 åring har enda ikke nådd 15 kg og vil snart ikke sitte i vogn ;)

Jeg har også Emmaljunga Edge duo - og tenkte ikke over at den var stor og tung før bagperioden var over. Hehe. En god og stødig vogn så lenge en har baby, men deretter unødvendig tung å drasse på.

Jeg har sett litt på denne, den er på tilbud:

http://www.kopbarnvagn.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artgrp=213&artnr=3338&visa=1-30&Sort=Beskr&Visn=Std

Jeg vil anbefale Babyjogger City Elite. Den har vært på tilbud på Barnas Hus til 3499,-, usikker på om den er det fortsatt. Full pris er 4999,-. Vi kjøpte denne på tilbud hos Barnas Hus og er veldig godt fornøyd. Vi hadde Bugaboo Cameleon fra før, men sportsdelen der er så liten at hun satt med hodet nesten oppi kalesjen.

Den er god og trille og veldig lang i ryggen, så den kan brukes hele vognperioden. Har virkelig fått prøvd den på snøføre og det fungerer kjempe bra. Kalesjen er stor og god og kan dras langt ned dersom det f.eks. blåser mye. Også har den et helt genialt system for å legge den sammen. Man bare drar i et håndtak også er vognen sammenslått. Vi syns også det var litt ille å bruke mye penger på ny vogn i og med at vi hadde en dyr fra før, men denne er jo litt rimeligere enn mange sammenlingbare vogner.

Jeg ville beholdt vogna du har til turer og heller kjøpt en trille for å ha i bilen så du kan bruke den på kjøpesenter ol. Vi kjøpte en "luksustrille" og den kostet vel ca 2500kr og man får ok triller til under den prisen også.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...