Gå til innhold

Ang. "blandingsbarn"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes nesten alle barn laget av norske og ikke-vestlige innvandrere ligner så veldig på den av foreldrene som er ikke-vestlig. F.eks barn av asiater og nordmenn ser så asiatiske ut, av afrikanere og nordmenn ser afrikanske ut.. osv... Dere skjønner?

Er dette i mine øyne? Jeg mener, vil det samme barnet se veldig norsk ut for en afrikaner, asiat osv? eller er det fordi disse genene er sterkere? F.eks mørke øyne er jo dominerende i forhold til lyse øyne..

Kan det være at det ukjente blir mest fremtredende? F.eks ser jeg lettere at sønnen min ligner på min mann enn på meg, mens min manns familie synes han ligner veldig på meg.. Er det noe lignende i forhold til dette med blandingsbarn, eller altså sterkere gener?

Innspill noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer mye an på øyet som ser. Mange synes feks. at jeg er veldig lik pappa. Det de færreste vet er at han ikke er min biologiske far ;)

Skrevet

Mine to eldste som er halvt arabiske, er helt "nordiske" i fargene, med lysebrunt hår og blå/grønne øyne (en har blå og en har grønne), men gutten er veldig lik faren, mens jenta har noen trekk fra sin far men er mest lik meg egentlig.

De fleste som ikke vet, tror at alle tre er mannen min sine, og han er bare far til den minste. Mannen min er norsk.

Skrevet

Jenta mi ligner på meg, bortsett fra at hun har mørkt hår og mørke øyne. Inge andre "ikke-vestlige" gener slo til der gitt!

Skrevet

Jøsseball, Bellinda, har du knulla rundt?

Skrevet

Haha, ja, men hun tar den IKKE i analen, altså ;-) (sææærlig)

Skrevet

De "ikke-vestlige" genene er vel nettopp mørkt hår og mørke øyne, så jeg vil påstå at de aller fleste "ikke-vestlige" genene slo til der, gitt!

Skrevet

Ja, der ble det vel litt selvmotsigende....

Skrevet

Å guuud, så smart da! Selvsagt når BB og bb blandes, slår B til! Det vil det alltid gjøre. Men hun har ikke de andre "ikke-vestlige" genene. Faren ser tyrkisk ut, TYPISK tyrker, mens hun her kommer til å se bare vanlig norsk brunette ut. Det er LITT andre ting enn bare farge som gjør at "ikke-vestlige" ikke ser "ikke-vestlige" ut.

Skrevet

Det du IKKE må gjøre, Hello, er å innrømme at du svarte litt teit i sta.

Bare hold fast i at du er misforstått, til krampa tar deg. Alle andre er idioter, ikke du!

Skrevet

Ikkevestlig og typisk tyrker er ikke nødvndigvis det samme. Alle tyrkere er ikkevestlige men ikke alle ikkevestlige er tyrkere. Si det fort 10 ganger!

Skrevet

Hvis påstanden er at "ikke-vestlige" er mørke, og vi nordmenn er lyse, så var hele tråden temmelig teit. Vi lærte på ungdomskolen at mørkt banker lyst, så hvis dere ikke har fått med dere det enda, så har dere nok ikke fulgt med i timen om GRUNNLEGGENDE KUNNSKAPER!

Skrevet

Joa, men sånn for argumentasjonen sin skyld: vet om en inder som fikk barn med en nordmann. Barnet er lys i huden, lys i håret og har blå øyne. En mutasjon kan råke selv den beste.

Men selvfølgelig skjønte vi vel hva du mente, Hello. Det er bare så lett å la seg rive med på denne siden av midnatt.

Skrevet

Hva er typisk tyrkiske trekk? Er dette trekk som ikke finnes i den vestlige verden? Jeg er nysgjerrig:-)

Skrevet

Smart ja, Hehe:)

Vesla her er knall-lik pappaen sin, både i farger og utseendet, men vi ser mye av meg også. Vi får vel høre ca 50-50 hvem hun ligner mest på. Men jeg ser at den "naturlige farskapstesten" har slått positivt ut ja.

Skrevet

Jeg hadde ikke et fag på skolen som het grunnleggende kunnskaper. Kan du tipse meg om faglitteraturen? Kjenner en og annen som skal få den boken til jul:-)

Skrevet

For å referere direkte til HI's påstand, så stemmer ikke dette for vår del. Hun LIGNER på meg, og ikke på faren, selv om hun er mørk (og jeg er lys). Hi sier at barna som oftest LIGNER på den "ikke-vestlige", men for oss stemmer det ikke. Fornøyd nå, dere som bare MÅ kverulere? Å være brun håret og ha brune øyner er vel ikke "ikke-vestlig"? hehe...

Skrevet

Når noen sier "grunnleggende kunnskaper" er det som regel mer "takt og tone" som er greia.

Skrevet

Vi kverulerer ikke, vi diskuterer :-D

Skrevet

Døh, forsto det da. Virker ikke humoren etter midnatt?

Skrevet

Føler jeg har fått en ny anonym bestevenn. Synd jeg skal legge meg. God natt alle sammen ;)

Skrevet

Annoying folk her nå ass! hehe... Jenta mi aer sjokoladebrun i håret og har mørke øyne, uten at de har blitt "etablert" brune enda. Jeg har spurt ham om han har noen i slekta med blå eller grønne øyne - for da kunne hun, med et nødskrik fått blå øyne. Men det har han ikke, sier han. Så hun bir brun i håret og brun i øynene. Hun får nok munnen hans og hakepartiet hans, men "draget" over øynene er slående likt meg. Egentlig ser han ikke ut som en typsik tyrker engang, mer som en italiano! hehe... Jeg trodde kanskje hun kom til å få det sydlandske preget, men det gjør hun nok ikke. Jeg ser ut som en viking, og det kommer hun også til å gjøre - bare med brunt hår, og brune øyne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...