Gå til innhold

Det og bli mobbet som ung var med på å gjøre meg til et bedre menneske ser jeg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Jeg snakker ikke dritt om andres utseende (vet hvordan det føles)

- Vurderer folk ut ifra personligheten deres, ikke utseende

- Har empati

- Vil ikke at andre skal føle seg ille, så prøver å være hyggelig og snill

Og viktigst av alt: jeg oppdrar barna mine til å tenke på samme måte!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her!! Det avr fryktelig å bli mobbet, men det formet meg jo til en bedre person. Dvs man blir ekstremt empatisk, forstår så godt hvordan andre føler det i en vond situasjon.

Jeg er så stolt av datteren min som alltid sier til vennene at "alle skal få være med og leke", hun er bestandig den som inkluderer der mange av de hun leker med vil ekskludere. Og ofte kan hun si "slik kan man ikke gjøre for da kan andre bli lei seg". Så jeg har kommet langt på vei med å oppdra henne til å bli omtenksom og grei allerede, synes jeg.

Skrevet

Jeg ble også mobbet. Om det har gjort meg til en bedre person tviler jeg på, men det har helt klart gjort meg til en annen person.

Skrevet

09.52 her. På mange måter har det skadet meg, gjort meg usikker og litt engstelig for mange situasjoner. Men i betydningen medmenneskelighet vil jeg si det har styrket meg! Man utvikler empati og omtenksomhet i senere situasjoner når man skjønner hvordan det føles å være mobbet. Man lærer av å oppleve selv

Skrevet

Jeg føler det akkurat som deg, HI.

Jeg ble mobbet på barne- og ungdomsskolen. Hadde mange venner, men ble likevel alltid den som ble tråkket på når andre skulle hevde seg selv.

Dette har ført til at jeg er var for hva andre mennesker føler og trenger, jeg veier mine ord og jeg sier ifra når jeg ser at noen blir urettferdig behandlet.

Jeg ble på gymnaset plutselig populær, fordi de på en måte da var "klar" for min stil, det ble kult. Jeg hadde likevel erfaringene fra det å bli mobbet, så jeg mistet ikke bakkekontakten.

Selv om jeg fortsatt i dag har noen plager fra tiden hvor jeg ble mobbet, så er jeg sjeleglad for at jeg kan se tilbake på livet som den som ble mobbet og ikke som mobberen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...