Gå til innhold

Jeg blir helt satt ut!

Anbefalte innlegg

Skrevet

...av hvordan folk synes andre er stygge.

Har blitt mobbet/kommentert for utseendet mitt helt siden barneskolen og har lengtet mang en gang etter å være PEN, men jeg får jo ikke gjort noe med slik jeg ser ut. Men når jeg ser her inne, og merker i den virkelige verden, hvor oppsatt folk(les damer) er av andres utseende og hvor fort man snakker om andre som stygge, sånn helt uten videre, så slipper ikke tanken om å være penere meg.

Resultatet for meg er at jeg i en alder er utrolig utrygg på meg selv, særlig når jeg er sammen med mange jenter. Jeg kan ikke klare å se at jeg selv er pen og er overbevist om at andre tenker at jeg er stygg - selv om jeg vet innerst inne at det ikke er det som teller. Men dessverre er det et fåtall som blir kjent med den fine personen jeg vet jeg er, da jeg ikke klarer å åpne meg for andre før jeg er helt trygg på dem.

En gang på et foreldremøte (av alle ting!) så sto mannen min og snakket med en annen pappa - mens jeg holdt meg litt i utkanten, hvorpå denne pappa'n hadde sagt til min mann at han syntes at han hadde en utrolig pen kone!! Da min mann sa det til meg, var jeg nok en gang overbevist at han sa det for å være snill og skjønte at jeg trengte en slik kommentar, selv om det bare var løgn (det var jeg overbevist om).

Men nok en gang blir jeg overbevist her inne om at damer er damer verst, og trangen til å dømme folk nedenom og hjem etter utseende er så stor at man ikke lager de beste forbildene for våre barn. Ikke noe rart barn, den dag i dag, blir mobbet på skolen og andre steder, når vi lærer dem at det er greit.

Skjerpings!!!!!!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det mest kvalmende med den andre tråden er at folk fortsetter å dytte den opp! Det er ikke til å tro....

For øvrig; amen til det du sier.

Skrevet

Jeg synes garantert ikke du er stygg, da jeg ikke er så forbaska brødhue som mange her inne er:) Ser det positive i folk jeg.

Skrevet

Noen som vet hvordan en kontakter webmaster? Den andre tråden er personhets og bryter sansyligvis med forumets regler.. Den bør slettes fort som svint!

Jeg var så dum at jeg kommenterte den og bidro til å holde den opp... ANGRER!! :(

Skrevet

Klarer også å overbevise meg om at alle komplimenter kunn er for å være høflig.

Amen til det du sier!

Skrevet

Jeg er ikke pen og ikke får mannen min høre at jeg er det heller. Er i hvert fall ikke det utvendig...

Ble også mobbet fordi jeg var stygg gjennom hele grunnskolen. Jeg klarer per i dag ikke å si takk til et kompliment fordi jeg er redd jeg da får høre "køddaaaa" etterpå slik jeg gjorde på skolen. Det er ikke det at jeg sitter fast i fortiden, men at fortiden har satt et merke i meg som ikke vil vekk.

Du er sikkert lekker HI. Og det er sikkert mye mer empati i deg enn i de som aldri har opplevd det du har. Så da har du både utseende og indre glød og hva er vakrere enn det?

Skrevet

Jeg hadde en nær venninne. Hun var liten, rund, rødt hår og krøller. Grove trekk, mandig, fregner, osv...

Hun fikk stadig høre at hun var stygg. Men hun hadde verdens vakreste sjel - jeg sa ofte til henne at hun var den vakreste jeg visste, og det er sant!!! Ene og alene pga innsiden og det store hjertet.

Dessverre er hun ikke mer, men det endrer ikke det faktum at det er mange måter å være vakker på!

Skrevet

Hi

Jeg er ikke lett å overbevise, tror man kan gi meg komplimenter resten av mitt liv nå jeg, uten at jeg tror noe på det, da jeg har blitt for ødelagt i barndommen og de tankene har satt seg fast.

Men jeg har noen gode dager, hvor alt er som det skal og jeg føler meg bra...ikke utrolig pen, men grei nok. Men skulle noen snu seg etter meg da, eller jeg få en kommentar så blir jeg litt glad i to sekunder, før tankene tar meg igjen og jeg tenker på alt det vonde jeg har hørt før. Og da tar det ikke lang tid før jeg tenker at den personen sikkert snudde seg fordi han aldri hadde sett et så stygt menneske før og godfølelsen er borte på null komma niks!

Men en ting skal jeg klare, og det er å lære mine egne barn hvor skjønnhet kommer fra og at ingen, absolutt ingen noen gang skal få ødelagt dem slik jeg ble ødelagt. Med øynene åpne og kommunikasjonen i gang, skal jeg gjøre mitt beste for å lære dem å ha tro på seg selv som mennesker, uansett hvordan de ser ut eller hva de klarer her i livet.

Vi er alle her med en oppgave, noen er kommet for at vi skal ha noe pent å se på mens andre skal utrette andre store oppgaver - som å ta vare på hverandre, utvikle verden osv. Men de som er her for å rakke ned på andre, de har vel blitt feilprogrammert et eller annet sted på veien. Men ikke glem, at alle feil kan utbedres - må bare finne ut hvor feilen ligger selv!!

Ha en fin kveld alle dere GODE mennesker der ute!!

Skrevet

HI

Kjære deg, det er akkurat slikt jeg har opplevd også. Og jeg husker fremdeles godt de jentene som sa det til meg. Men jeg husker også at jeg trodde alle var mot meg på den tiden, og at alle syntes det samme. Men nå, når jeg tenker tilbake, så kan jeg se tydeligere at det kun var noen få som "var ute etter meg" og det stort sett var de samme personene hele tiden. Dvs at de andre faktisk ikke var med på mobbingen, men tiet (som gjorde at jeg trodde de var med på det). Litt godt å tenke på i ettertid, at det faktisk er en brøkdel av de menneskene man har vært borti som faktisk har vært slemme og vonde mot en. Sånn er det jo fremdeles, en eller annen idiot treffer man jo på i blandt, men stort sett vet folk å oppføre seg.

Men som sagt har dette satt dype spor og selv om jeg ser virkeligheten litt klarere nå, så er det stemmer inni meg som hele tiden rakker ned på meg selv og som hindrer meg fra i å springe helt ut i blomst. Forblir en liten knopp....ganske trist å tenke.

Så selv om jeg vet at jeg har en nydelig personlighet så stråler den dessverre kun for mine nærmeste. Men der lar jeg den stråle så godt jeg bare klarer, og for tiden, ja, da får det holde.

Så om ikke annet, STRÅL FOR DEG SELV OG DINE, og la disse sole seg i din egen godhet og nyte godt av denne! Det er en fin gave det å gi andre!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...