Gå til innhold

Rutiner på baby ca 2mnd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille engel på litt over 2 mnd står opp ca 0930. Så bader/steller vi og koser oss. Så tar han gjerne en liteb power-nap før han spiser igjen klokka 12. Så steller vi igjen også legger jeg han ut i vogna ca 1230-13.

Der sover han til 16-17. Så spiser han igjen, stell osv. Så spiser han litt igjen 18-19. Også sover gjerne en time eller noe.

Begynner kveldsstellet klokka 2100 ca. Så spiser han og er i seng til ca 22. Da sovner han og sover til 0630-0730 i strekk uten mat. Også våkner han å spiser 0930 igjen.

Er dette unormalt?

Babyen min har aldri brukt å gråte og surke. Hadde omtrent aldri hørt han gråte før han var en mnd gammel. Da ble han surken om kveldene. Merket til slutt at jeg rett og slett ikke hadde nokk mengde melk i puppene om kvelden. Da begynte jeg å pumpe meg om morgenen og om kvelden som han får i flaske til siste måltid for dagen. Har i det siste merket samme tendens til surking på dagtid så nå får han mm i flaske klokken 12 også. Da vet jeg at han får mat i seg og han er blitt seg selv igjen...

Er det dumt å blande flaske og pupp? Kan det være fare for at han ikke vil ta puppen etterhvert? Han tar begge deler like lett foreløpig iallefall...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som om dere har det helt fint, spør du meg. Her var det ikke noe rutine å snakke om før han ble 2-3 mnd. Da begynte han selv å legge seg for kvelden kl 1900 og har gjort det siden. Selv om det er greit å gjøre de vante tingene fra begynnelsen, så synes jeg mange stresser med disse rutinene. Det tar litt tid før babyene kommer inn i dag/natt-modus og noen er senere enn andre. Tror ikke at strikse rutiner gjør at babyen fortere kommer inn i gode vaner. Det er mer avhengig av individet. Joda, rutiner er viktig, men babyer er så forskjellig på dette.

Når det gjelder flaske kontra pupp, så er det vel alltids en sjanse for at han etter hvert vil foretrekke flaske, men om du ikke synes det er et problem, så ser jeg ikke noen grunn til å gjøre akkurat det du gjør. Det viktigste er jo at han får nok mat, og om det virkelig er slik at du har lite melk på kvelden, så er det da en glimrende løsning med flaske. Det er mange som delammer uten problemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...