Gå til innhold

Tjener jeg for lite i barnehagen min????????

Anbefalte innlegg

Jeg er utdannet omsorgsarbeider.

Er usikker på hvor mye annsinitet jeg egentlig har, men har jo jobbet i pleie, i psykiatri, eldre, og 5 pår i bhg før.

Jeg fikk kontrakten min i dag, har som assistent 269500,- pr år.

Jobber no ikke fult da, men dette er altså for 100% stilling.

Er dette greit nok, eller ligger dette lavt?

Det er en privat bhg.

Hadde jeg fått bedre lønn i en komunal bhg?

Fortsetter under...

Du har nok fått lønn som assistent med f.eks. 8 års ansiennitet.

At du er utdannet omsorgsarbeider hjelper ikke (i hvert fall ikke i den barnehagen og den stillingen du har fått).

For å få mer lønn må man ofte være barne- og ungdomsarbeider, ikke en annen variant av fagarbeider. Dessuten får selv ikke en b&u-arbeider lønn for utdannelsen hvis det ikke dreier seg om en b&u-arbeider-stilling.

Så mitt råd er: Du kan ta jobben (og lønnen) og fortsette å søke på stillinger. Søk da på barne- og ungdomsarbeider-stillinger, og presiser i søknaden at du bare er interessert hvis du blir lønnet som b&u-arbeider, selv om det ikke er akkurat dét du er utdannet som.

Kanskje du har rett, men jeg tviler på dette med "ikke lov".

Kanskje du mener for bedrifter med tariff-avtale? Det er neppe en norsk lov som sier at om en ansatt er bedre kavlifisert enn en annen så er det ULOVLIG å lønne dem likt.

Annonse

Jobber me i samme kommune eller? hehe, for det har eg også.

Men som barne-og ungdomsarbeider blir mann lønna som fagarbeider, og dermed litt høgare lønn. Omsorgsarbeider jo ei anna grein, så veit ikkje om det kvalifiserer i barnehage. Trur desverre ikkje det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...