Gå til innhold

Tjener jeg for lite i barnehagen min????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er utdannet omsorgsarbeider.

Er usikker på hvor mye annsinitet jeg egentlig har, men har jo jobbet i pleie, i psykiatri, eldre, og 5 pår i bhg før.

Jeg fikk kontrakten min i dag, har som assistent 269500,- pr år.

Jobber no ikke fult da, men dette er altså for 100% stilling.

Er dette greit nok, eller ligger dette lavt?

Det er en privat bhg.

Hadde jeg fått bedre lønn i en komunal bhg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres vanlig ut, desverre...

Skrevet

Du har nok fått lønn som assistent med f.eks. 8 års ansiennitet.

At du er utdannet omsorgsarbeider hjelper ikke (i hvert fall ikke i den barnehagen og den stillingen du har fått).

For å få mer lønn må man ofte være barne- og ungdomsarbeider, ikke en annen variant av fagarbeider. Dessuten får selv ikke en b&u-arbeider lønn for utdannelsen hvis det ikke dreier seg om en b&u-arbeider-stilling.

Så mitt råd er: Du kan ta jobben (og lønnen) og fortsette å søke på stillinger. Søk da på barne- og ungdomsarbeider-stillinger, og presiser i søknaden at du bare er interessert hvis du blir lønnet som b&u-arbeider, selv om det ikke er akkurat dét du er utdannet som.

Skrevet

Assistent og Barne og Ungdomsarbeider er samme type stilling, men sistnevnte er bedre kvalifisert til stillingen. Derfor er det ikke lov å lønne Barne og Ungdomsarbeider som assistent uten utdanning.

Skrevet

Kanskje du har rett, men jeg tviler på dette med "ikke lov".

Kanskje du mener for bedrifter med tariff-avtale? Det er neppe en norsk lov som sier at om en ansatt er bedre kavlifisert enn en annen så er det ULOVLIG å lønne dem likt.

Skrevet

Anno 17:48:

Mener du at siden HI ikke er barne og ungdomsarbeider, så er det ikke lov å betale henne like mye som dem som er det? Selv om bhg evt. skulle ønske det for å få akkurat henne?

Skrevet

Jeg jobber som assistent i kommunal barnehage. Jeg har 13 års ansinitet og har en årslønn på 289.000kr.

Skrevet

Jobber me i samme kommune eller? hehe, for det har eg også.

Men som barne-og ungdomsarbeider blir mann lønna som fagarbeider, og dermed litt høgare lønn. Omsorgsarbeider jo ei anna grein, så veit ikkje om det kvalifiserer i barnehage. Trur desverre ikkje det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...