Gjest Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Og da snakker vi om standard, kullsvart maskara. De fleste jeg kjenner som bruker sminke er penere uten øyesminken sin.
Gjest Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Jeg bruker sjelden mascara (har mørke øyenvipper og øyenbryn), men på trøtte dager og når jeg skal på fest (el) så bruker jeg det. Synes at mascara åpner øynene litt på en annen måte og man ser litt mer våken ut.
Tommage♀♂ Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 Har man veldig bleke øyevipper er det ok med litt mascare. Men tunge, tette (og gjerne litt klumpete) mascaravipper er ikke pent nei! Et tynt lag tar jeg på, bare for å markere dem litt.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 Ja, hvis den er påført riktig. Det er ikke så mange som klarer å legge pen mascara.
millie+2klumper Skrevet 18. februar 2010 #5 Skrevet 18. februar 2010 Ja. Personer som ikke bruker maskara ser ofte slitne ut! Og ikke minst kjedelige! Maskara er minstekravet mener jeg!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 18. februar 2010 #6 Skrevet 18. februar 2010 har aldri sett noen med for mye maskara (bortsett fra de som bruker dårlige/gamle som klomper)
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #7 Skrevet 18. februar 2010 Bare unntaksvis at det er pent. Da er det mye bedre å markere øynene med litt pent lagt skygge.
Gjest Skrevet 18. februar 2010 #8 Skrevet 18. februar 2010 Mannfolk ser jo stort sett våkne ut? Jeg er helt uenig. Man trenger ikke mascare for å se spennende eller våken ut.
Gjest Skrevet 18. februar 2010 #9 Skrevet 18. februar 2010 I min verden er type 1.5 cm lange øyenvipper tegn på at man bruker litt i meste laget. Også når man har kullsvarte øyenvipper og man ellers har lyseblondt hår og blå øyne, for eksempel.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #11 Skrevet 18. februar 2010 Jeg blir dritstygg og likblek med mascara. Jeg synes faktisk jeg blir verdens styggeste med sminke på.. :/
It's all about me Skrevet 18. februar 2010 #12 Skrevet 18. februar 2010 For meg dreier det seg mest om at uten mascara ser jeg 13 år ut, med mascara ser jeg 23 ut mens jeg i virkeligheten er 33....
Candy girrrl Skrevet 18. februar 2010 #13 Skrevet 18. februar 2010 Jeg synes der fint. Hvis man ikke legger den på fjortisvis. Damer uten markerte trekk kan lett få en sånn "jeg er litt sær, musebrun og økologisk. Jeg bruker Sloggitruser look" uten sminke og styling.
Stolt alenemor til tre små Skrevet 18. februar 2010 #14 Skrevet 18. februar 2010 Jeg har helt lyse vipper og bryn, og hvis jeg ikke bruker maskara og øyebrynspenn e.l, så ser jeg, stygt å si det, kreftsyk ut.. Vippene er så lyse at de ikke syntes uten maskara.. Så jeg må bruke det, for å føle at jeg ser frisk ut.. Skulle veldig gjerne hatt mørke vipper og bryn naturlig, da hadde jeg nok ikke brukt sminke i det hele tatt..
Gjest Skrevet 18. februar 2010 #15 Skrevet 18. februar 2010 Det er mye mer praktisk å farge vippene og øyenbrynene litt mørkere enn håret. Vips har man passe markerte øyne og man trenger ikke gjøre det så ofte heller Dessuten penere synes jeg. Forøvrig kan jeg love deg at du neppe ser kreftsyk ut bare pga naturlig lyse vipper og bryn!
prekæs Skrevet 18. februar 2010 #16 Skrevet 18. februar 2010 Jeg bruker som regel svart, men har funnet en fra clinique som egentlig ser veldig naturlig ut. (Hun sa i hvertfall det butikkdamen) Umulig å få klumper med. Har nærsyntbriller (som forminsker øya)og jeg ser blass ut uten noe på vippene. Bruker lite sminke til hverdags, men maskara bruker jeg på jobb.
Zezamie Skrevet 18. februar 2010 #17 Skrevet 18. februar 2010 enig med Kine-lille*med spire i magen*. Jeg har selv svært lyse orange øyenvipper og øyenbryn. Uten maskara og "tegnede" øyenbryn får jeg spørsmål om jeg ikke er helt i form, eller om jeg har sovet dårlig... Ser skikkelig blek og syk ut uten litt "farge" i ansiktet.
Tigerpote Skrevet 18. februar 2010 #18 Skrevet 18. februar 2010 Ja, det synes jeg. Men fjortiskajal er ikke pent (stikkende flueøyne). Den må legges pent på, gjerne kombinert med annen lett sminke.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #19 Skrevet 18. februar 2010 Jeg har mørkt hår og nesten svarte vipper og bryn, men bruker brun mascara for å markere likevel.. Svart blir for hardt, selv på meg, så jeg skjønner meg ikke helt på lyse jenter som bruker svart.. Det finnes mange nyanser i mascara som ser langt mer naturlig og pent ut.. Brun i ulike nyanser, og mer mot grått. Jeg forstår ikke hvorfor de fleste velger svart, og da særlig ikke blonde jenter. Jeg mener det er det som er grunnen til at det ikke ser pent ut.
Gjest Skrevet 18. februar 2010 #20 Skrevet 18. februar 2010 Ikke sant. Hvorfor svart? De fleste med lyst hår, mellombrunt hår osv kler svart mascara. Da er det penere uten synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #21 Skrevet 18. februar 2010 Jeg synes de aller færreste kvinner er naturlig pene. De ser ut som grå mus.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #22 Skrevet 18. februar 2010 Ja maskara er pent! Og er et minstekrav.. dere som sier at dere ser så bleke ut med mascara, så bruker dere feil farge. Det finnes faktisk andre farger enn svart vet dere;) Etter mange år i sminkebransjen ( 11år),så ser man litt av hvert. De fleste som ikke bruker mascara er som oftest enten ukomfortabel med sminke generelt sett, eller så de føler at de ikke får det pent og at det blir unaturlig. Mange som ikke bruker sminke får faktisk en slags forbi mot alt som heter sminke, og de blir "redd" for å gjøre feil. Jeg har aldri i mitt liv som sminkør kommet over en eneste person som ikke er pen med mascara. Det er noe heller det at det føles unaturlig for dem å bruke det. Mitt tips er: begynn i det små. Mascara uten farge (gele) er supre=) de kan man også rette brynene med:) Sminke er ikke farlig=) c*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå