?en til? Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Har akkurat gått over til å bruke Hipp erstatning nå, har tidligere brukt nan ha1 pga det var det eneste hun tålte. Jenta mi er 5 mnd, får ett grøtmåltid om dagen, av og til frukt og vann hvis hun har drukket mye mme i løpet av dagen, slik det ikke blir over 1 liter. Mitt spm er om jeg skal bruke Hipp 1 eller Hipp 2? Hva er forskjellen, og er det krise om jeg bruker feil? Bruker nå Hipp 1. Takker dere for svar:) og ikke minst mye god informasjon, dette forumet er jo gull verdt. Ikke mye info å få på helsestasjonen her nei..
blomstre Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Du kan godt bruke hipp 1 under hele flaske perioden, den inneholdolder alt det en voksende baby trenger av næringsstoffer. Hipp 2 har litt stivelse i seg slik at den skal være mer mettende,så den kan være et poeng å bruke dersom babyen drikker over literen. De fleste mme2 inneholder også mer jern, slik at det er et poeng å bruke de for barn over 6 mnd som er finspist på annen mat. Tror dette også gjelder for Hipp, du kan jo sjekke innholdsfortegnelsen neste gang du er i butikken. Annbefaler forøvrig flaskeposten.org for god info :-)
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 ECO1 fra HIPP er for de aller minste barna, fra de er nyfødte. Den kan brukes så lenge man trenger MME. ECO2 er fra barn fra fire månedersalder og inneholder mer stivelse. Man trenger ikke bytte ut ECO1 med ECO2 ved 4-måneders alder. Begge to inneholder alle de nødvendige næringsstoffene. Forskjellen er at ECO2 metter mer. Ønsker deg lykke til. Håper magen tåler den. HIPP er det eneste som fungerer på sønnen min. Vi bruker også 1/3 t-skje malt på 150ml MME. Ingen problemmer med magen:-)
?en til? Skrevet 18. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. februar 2010 Takk for svar:) Det ser ut til at hun tåler den, heldigvis:) Det varierer veldig hvor mye hun drikker, noen ganger ca 800, andre ganger over 1 liter. Hun er ikke så glad i grøt, men har hittill kun tålt maisgrøt, skal nå prøve den med havre, hvete og ris, fra 4 mnd. risgrøt ble hun veldig urolig av, kanskje det var bananen? Kanskje vi skal prøve Hipp 2 etterhvert, men vil hun skal bli vant til Hipp 1 nå, siden det er den vi har, og skal begynne med ny grøt osv:) Malt hadde hun kun behov for den gangen vi kombinerte ca 50/50 mm og mme. da fikk hun mye problemer med magen. nå går det heldigvis helt fint:) har vært en tur innom flaskeposten, mye bra der:) en god kombinasjon:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå