studentioslo Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Jeg er i uke 32 og har fått noen små "klumper" på brystvorta som jeg først trodde var melkekjertler. De har nå blitt lysebrune og har noen svarte prikker på seg. kan se ut som unormale føflekker. Aner ikke hvordan det er naturlig at brystvorter ser ut når man er gravid, men siden jeg har mye kreft i familien for tiden er jeg selvsagt redd for at det kan være føflekkkreft. Jeg har nå to stykker på det ene brystet. Noen som har hatt lignende flekker??? Litt bekymret
Symbio Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Det har dukket en merkelig føflekk på kanten av den ene brystvorten min i løpet av denne graviditeten. Ble selvfølgelig kjempe bekymret, syns den hadde merkelig fasong, og var så mørk i fargen. Men legen tok en titt på den og mente at den var helt ufarlig! Han ville derimot ikke fjerne den så nærme termin mtp amming. Men bort skal den senere, for stygg, ja det er den! Men vis de til legen din neste gang du skal på kontroll. Så kan de avgjøre om det er noe å bry seg om!
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 Hehe,gubben min sier at dette er blindeskrit, og betyr;" slikk her!" :D:D Nei, fra spøk til revolver... Jeg får slike "durter" rundt selve vorta, men innafor det brune feltet,-tror det er brystene som forbereder seg på at ungen skal få godt tak når h*n skal spise. Men er du usikker, tar du det opp med jm/lege ved neste kontroll. Er nok sikkert helt uarlig.
lillenims Skrevet 20. februar 2010 #4 Skrevet 20. februar 2010 Det er vanlig med pigmentflekker under graviditeten, så sannsynligvis er det bare det. Har fått en stor og mange få flekker på brystet, pluss at brystvortene har forandret seg en del - blitt mer knudrete i tillegg til mye mørkere. Legen tok en titt og sa det var helt normalt, og at flekkene sannsynligvis forsvant av seg selv i løpet av et år etter fødselen. Ring legen din og be om en sjekk - og forklar for all del hvorfor du er bekymret, så slipper du nok å bli "avfeid" med at dette er helt normalt (selv om det nok er det :-)).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå