Gå til innhold

Lønner det seg å ta permisjon fra studiene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er veldig usikker på om jeg bare skal stå på og ta eksamen i juni eller ta permisjon fra det.

Men har det noe å si i forhold til lånekassa?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok ikke permisjon fra studiene. I 10 mnd etter fødsel får du stipend + lån du ikke betaler tilbake.

Jeg bare stod på - økonomisk sett har det spart meg for et år med studielån. Men det var veldig slitsomt da. Vet ikke om jeg hadde gjort det igjen.

Skrevet

jeg klart å trikse og fikse litt slik at knøtten var 4-5 mnd da far tok over permisjon. Jeg hoppet da over en bolk i studiet og i tillegg ble det sommerferie. Jeg fulgte dermed klassen videre, og siden vi hadde fordypning var det lagt opp til mye egenstudie og jeg var borte 2-3 dager og da i under 4 timer i slengen.. Helt perfekt for oss! Studiet var veldig interessant også, hadde fordypning i småbarnspedagogikk det halvåret og alle forskningsrapporter og så videre handlet om babyer og utviklingen.. knall!

Hos oss ble det slik at vi var mye hjemme begge to med andre ord. Etter at mine medstudenter var ferdig utdannet tok jeg den bolken jeg fikk utsette og dermed var jeg ferdig i oktober i stedet for juni, noe som var supert!

Sjekk opp med studiekontor eller hva det heter og kom selv med konkrete forslag til løsninger dersom du velger bort 1 år med permisjon. Jeg kjempet SKIKKELIG for å få det som jeg ville, men er veldig glad for det!

Skrevet

hvis du tror du er rutinert til å klare det, så hadde jeg bare gått for eksamen. Men du MÅ kunne være rutinert..jeg hadde aldri klart det.

Men det har ikke noe å si for lånekassen, du FÅR penger gratis enten du tar perm eller fortsetter studiene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...