Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Jeg er nå 25 år, har et barn på 1.5 år og har aldri noen sinne vært til gynekologisk undersøkelse. Nå er det to ting jeg går og tenker mye på om dagen. Først er det det at jeg lurer på om jeg kan ha fått fremfall etter fødselen, det kjennes ut som noe er på vei ut der nede. Kjenner det kun når jeg kjenner etter, føler altså ikke noe nedpress sånn til vanlig. Og så har jeg nettopp funnet ut at en kollega har livmorhalskreft. Pluss at det har vært mye skriverier her inne om celleforandringer og celleprøver. Jeg blir jo ganske bekymret når jeg aldri har sjekket at ting er som det skal være.. Jeg er vel preget av noen overtramp jeg har opplevd, en befølende stefar og en eks som tok for seg. Har et utrolog forknytt forhold til kropp og særlig underliv. Fødte vaginalt og er superstolt av det, men det var jo ikke akkurat mulig å knipe igjen og nekte når jeg først lå der, var liksom andre ting i hodet på meg edr og da. Men vanlig undersøkelse nå vet jeg ikke om jeg klarer..
Gjest ->>- Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Det er noe du bør jobbe med. I første omgang kan du kanskje ta kontakt med fastlegen, om dette er en du kommuniserer greit med, og spørre hva som kan gjøres. For eksempel kan du få henvisning til en kvinnelig gynekolog og fastlegen kan kontakte denne for å gi beskjed om problematikken. Du kan ha med noen du er trygg på (kjæreste, venn, mor, søster osv) om det kan hjelpe.
thea - M har gull i gulping Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 Jeg sier det som alle sier til meg: Du må ta en sjekk. Jeg har heller aldri tatt turen til gynekologen. Har aldri opplevd det du har gjort, noe som er kjempe trist at du måtte oppleve:( Kanskje du kan sjekke ut om det finnes kvinnelige gynekologer i byen din som du kan gå til? Lykke til i hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå