Gå til innhold

Trenger HJELP nå, gir opp snart...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her med jenta mi på 5 dager og forsøker å amme. Hun er flink til å ta brystet og alt skulle ligge til rette for en velykket amming men... Hun sovner fort ved brystet mitt g jeg må hele tiden vekke henne og da sutter hun i luften og vil ha mer og er plutselig helt våken igjen. Hun skriker dersom hun ikke ligger ved puppen. Jeg får henne ikke mett uansett hvor lenge jeg sitter med henne, sitter gjerne både 3 og 4 timer før jeg må krype til korset og gi nan med kopp... Jeg er kjempelei meg, masse hormoner som raser, jeg er lei og jeg har vondt...

Trenger råd og tips ellers vet jeg ikke hvor mye lengre jeg orker dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei..

Ligner veldig på hvordan jeg hadde det.

Sønnen min var sånn på kveldene... Veldig slitsomt. Følte at jeg ammet i ett sett... Sår og vondt var det også.

Jeg prøvde med smokk da han var 5 dager, og han tok den!!!

VELDIG deilig! Hadde ikke tenkt å begynne med smokken så tidlig, men var tvungen pga smertene. Hadde ellers måtte slutte å amme tror jeg...

Det var sugebehovet som var problemet her i gården...

Pleide å lure inn smokken når han sovnet ved puppen og lot han ligge inntil brystet innimellom også..

Lykke til :)

Skrevet

Hei Liamor!

Hvordan går d med deg nå?

Skjønner godt at du har vondt og at dette stresser deg veldig.

Er du sår på brystene også?

Har du prøvd å stryke under føttene eller på kinnet til babyen mens den suger for å stimulere den til å suge?

Håper at det går bedre med deg.

Skrevet

For å se positivt på det: du kommer til å få kjempemye melk, da :)

Jeg støtter henne som foreslår smokk. Jeg prøvde også smokk lenge før jeg skulle, og det gikk helt fint. Man er jo litt redd for å få feil sugeteknikk, men da er det jo bare å slutte igjen. Men når det er sagt; når de først har fått smaken på smokk så er det nok litt vanskelig å ta den tilbake. Det tror jeg dere som foreldre vil synes også. For oss var det som å få et nytt barn og et nytt liv med den smokken. Skjønner ikke hvordan man klarer seg uten.

Hvordan går det med deg nå? Håper det går bedre. De fleste sliter litt de første ukene (uten at det er noen trøst...).

Skrevet

En ting til forresten; barn gråter og spes om kvelden. Når jeg aksepterte det, og skjønte at det var helt normalt med kveldsgråtingen, så fikk jeg det bedre. Jeg hadde også amming som hovedsyssel om kvelden de første ukene. Det går over :)

Skrevet

Husk at når babyen bare er 5 dager gammel så har ikke alltid melkeproduksjonen kommet i gang for fullt, kan være litt derfor det tar så lang tid å få henne mett. Du kan prøve å drikke litt ammete, det stimulerer produksjonen.

Jeg fikk tips på sykehuset om å stryke henne i nakken mens hun spiste så hun ikke skulle sovne så lett. Men tror også det kan være en fordel å innstille seg på at de første to ukene (minst) går med til amming og bleieskift.

Håper det går bedre for dere nå. Ikke gi opp, du skal se det kommer seg fort :)

(Og om du blir sår av all ammingen så hjelper det veldig for mange å stryke litt mm utover brystknoppen etter amming, og la den lufttørke.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...