Gå til innhold

Epidural ved korte fødsler?

Anbefalte innlegg

Noen som har fått epidural ved korte fødsler? hvor kort var fødselen? Jeg fødte på 4,75t. men fikk ikke epidural, fordi jeg var kommet for langt når jeg spurte.. det var en jævlig fødsel!! vil gjerne ha epidural på neste, men er redd den går enda raskere...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141461069-epidural-ved-korte-f%C3%B8dsler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan jo rekke det hvis man sier fra med en gang man kommer inn, og anestesilegen er rask på labben. Da de kom med sprøyta sist hadde jeg 9 cm. Var på fødestua 1,5 t før pressriene begynte.

Denne gangen tror jeg jeg går for epiduralfri fødsel. Er en like rask som sist kommer jeg ikke til å rekke det uansett.

Kanskje like greit å innstille seg på at det blir uten?

Det er jo ikke alt ved epiduralen som er like heldig heller kan vi jo trøste oss med.

Jeg blir fryktelig redd historiene om spinalvæske som lekker og hodepine som varer livet ut (nyhetene hadde en reportasje for litt siden om dette).

Uansett, lykke til:)

Jeg ba om epidural på 8 cm sist gang. Da de sa at den skulle virke haddde jeg full åpning.....synes ikke jeg merket noe smertelindring i det hele tatt og pressriene var tydelige og vonde. For min del var det mest i veien. Jeg hadde aktiv fødsel på ca 4 timer, førstegangs. Tror ikke det hjelper like godt på raske fødsler, ellers så fikk jeg det for sent.

• 4 uker senere...

Snakket nettopp med ei som hadde fått epidural på en kort fødsel. Hun var veldig godt fornøyd. Hun fikk den helt på slutten av fødselen fordi hun ikke rakk det tidligere. Men hun sa at epiduralen tok vekk den aller verste smerten. Hun klarte liksom å være tilstede i sin egen fødsel.

Håper det kan bli slik til meg neste gang :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...