Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Men hvordan er det når barna vokser opp? Er alt like spennende?
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Ja, det er et godt spørsmål... Barseltiden er i ettertid den enkleste fordi babyene er så lette å forstå. Det er alltid en grunn til at de griner, ensomhet, trøtt, sulten, ren bleie. Når de blir eldre blir utforingene større og større, de blir jo egne individer på godt og vondt. Det er spennede og frustrerende på samme tid.. Min eldste er bare seks år enda, så det blir vel verre... Små barn små problemmer, store barn STORE problemmer...
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 Jeg synes bare det blir bedre og bedre jeg da... Joda, det er deilig å ha en liten baby med alt det innebærer, men du verden så kjekt det er å ha eldre unger også. Den stolte følelsen man får hver gang de klarer noe nytt og utforsker verden er en av de aller beste følelser som finnes.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 Jeg synes barseltiden er kjempe fin, men det synes tiden når barnet blir eldre også er. Hver alder har sin sjarm. Er ikke enig med første anonym at babyer er så lette å forstå. Jeg synes ofte det kunne være vanskelig å vite hva som plaget babyen min. Lettere når de blir litt eldre og kan gjøre seg mer forstått.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #5 Skrevet 18. februar 2010 Rettelse fra nn nr 1. Da jeg sto midt i barselstiden med min første nyfødt baby som hylte og skrek så var det ikke enkelt, men i ettertid og med litt mer erfaring så var det enkelt å forstå mine babyer iallefall..
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #6 Skrevet 21. februar 2010 Hva feiler det folk som får barn bare fordi "babyer er så søte"?
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #7 Skrevet 21. februar 2010 Jeg synes at det er mer moro og spennende fra barnet nærmer seg året.. Er ikke noe glad i den baby-tiden, synes det er slitsomt. Men ikke misforstå meg, elsker barna mine og en baby sover jo også mye. Men når man har en 2-åring og en på 3.mnd, så synes jeg (selv om den eldste er i trass-alderen), at den eldste er lettest å ha med å gjøre. Fordi han greier mye selv, han har blitt veldig flink til å prate, kan uttrykke seg mer om hva han vil og hva som plager han. Og man kan finne på så mye mer med ham Men klart det er kos når han f.eks er i barnehagen og jeg kan kose meg og slappe av litt hjemme med vesla. Gleder meg uansett til hu blir litt større, sånn at de begge kan være med på ting. Og det er jo så moro når de lærer seg å krabbe, gå, sier sine første ord osv
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #8 Skrevet 21. februar 2010 Jeg syns det bare blir bedre og bedre til elder hun blir. Er en helt fantastisk alder nå, 15 mnd gammel. Syns barseltiden var slitsom.
Sånn kan det gå Skrevet 21. februar 2010 #9 Skrevet 21. februar 2010 Jeg synes at hele oppveksten er morsom og spennende.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #10 Skrevet 21. februar 2010 Tja barseltiden vår var ikke rosenrød. Liker bedre å bedre å være mamma jo eldre barnet mitt blir. Det skjer noe fantastisk nesten hele tiden. Og selv om man elsker babyen sin er det helt fantastisk å bli kjent med personligheten ettersom den trer mer og mer frem. Nå er ikke min så gammel enda, bare to år men jeg gleder meg til at vi skal gjøre sammen ettersom han blir større =)
Gjest ->>- Skrevet 21. februar 2010 #11 Skrevet 21. februar 2010 Jeg tror egentlig ikke noe på at "de fleste" ser for seg barseltiden som best. Tvert i mot kjenner jeg rikelig med foreldre som mener barseltiden er klart mest slitsom.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #12 Skrevet 21. februar 2010 Barseltiden er et herk, noe man bare må igjennom. Det er MYE morsommere når de blir 2-3-4 år og oppover! Hvordan det blir etter fylte ti år vet jeg ikke. Mamma til to barn på 2 og 9 år.
Lemonia Skrevet 21. februar 2010 #13 Skrevet 21. februar 2010 Jeg synes den aller første tiden var enkel, for babyen bare sover og sover. Ikke så fryktelig spennende akkurat, men heller ikke noe slit. Det blir helt klart mer spennende etterhvert som de kan mer og morsomt å følge med på framskrittene, men samtidig blir det også mer krevende: de er våken mesteparten av dagen, de får sin egen vilje, de krever mer i forhold til underholdning og aktivitet osv. Men alt i alt synes jeg det blir bare bedre og bedre. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå