GRAVIDMedNr2*FØDEKLAR* Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Er så¨sulten hele tiden, spiser små måltider igjennom hele dagen men er så sulten etter å ha spist etter noen timer at jeg holder på å falle sammen... Noen som har det på samme måte?
mamma til 3:) Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Kjenner meg godt igjen ja!!! Syns det er helt forferdelig! Kvalm, spiser, blir kvalm igjen, så sulten, kvalm, spiser, kvalm igjen og sånn fortsetter det...
gladmamma<3 Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 hehehehe...her også! tror jeg kommer til å slå rekord i å legge på meg i svangerskapet altså!!!
GRAVIDMedNr2*FØDEKLAR* Skrevet 18. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. februar 2010 haha jeg oxo er rdd jeg blir veldig stoor i svangerskapet.. Hmmm hva spiser dere da jenter? har lyst på god mat hele tiden , holder liksom ikke med brødskive:S
gladmamma<3 Skrevet 18. februar 2010 #5 Skrevet 18. februar 2010 jeg har aldri vært noe fæn av brødskive...men nå vil jeg ikke ha annet enn brødskive med majones og brunost (noe jeg har holdt meg et stykke unna, hvitost har vært favoritten alltid før...men som ligger urørt i kjøleskapet) toppet av agurk!!! mmmmmmmmm....å varm mat...gryterett!! noe jeg har også HATET før.....spiser det hver dag nå, med tilbehør og forskjellig varrianter for dagene som kommer hehehehe...merkelig!
Nat27 Skrevet 18. februar 2010 #6 Skrevet 18. februar 2010 Har det heeelt på samme måte! Og jeg har sverget på at jeg ikke skal legge på meg mange av disse unødvendige kiloene gjennom dette svangerskapet! (merk unødvendig! Skal for all del ikke slanke meg eller ha som mål å ikke gå opp i vekt i det hele tatt, bare egentlig passe på å ikke få alle disse "kosekiloene" som man overhodet ikke trenger) Trikset tror jeg er å spise en goood frokost/lunsj og så holde seg til små sunne måltider gjennom dagen. Velg sunt i stedet for kjapt/enkelt/godt! Mye frukt og grønnsaker! Og drikk mye, det hjelper for både det ene og det andre. Et tips er å drikke en god frukt te (koffeinfri) når søtbehovet melder seg, spesiellt om kvelden, for min del!
GRAVIDMedNr2*FØDEKLAR* Skrevet 18. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 18. februar 2010 ååååå jeg må ha taco hehehe
♥Gravid med nr 3-22.10.10♥ Skrevet 18. februar 2010 #8 Skrevet 18. februar 2010 Å jeg har også lyst på taco <3 kunne hatt det til middag hver dag tror jeg Alltid vært glad i taco,men annenhver-hver helg har vært nok...
Nicki_86 Skrevet 18. februar 2010 #9 Skrevet 18. februar 2010 Hehehe... Kjenner meg veldig godt igjen. I går spiste jeg 3 brødskiver så gikk det en halv time, da var jeg like sulten, og lagde meg tre nye:P På søndag var det skikkelig ille. Da lagde jeg meg en kake!! Haha.. Før jeg ble gravid pleide jeg å spise en, kanskje to brødskiver til frokost..
gladmamma<3 Skrevet 18. februar 2010 #10 Skrevet 18. februar 2010 spiser solid frokost (rugbrød) og lunshj (rugbrød eller salat)...frukt mellom lunshj å middag...og masse vann!!! spiser middag, derretter rugbrød igjen 2-timer senere...med frukt....++++ hehehe....gidder liksom ikke gå sulten heller da :-O
GRAVIDMedNr2*FØDEKLAR* Skrevet 18. februar 2010 Forfatter #11 Skrevet 18. februar 2010 hahaah bra å være sulten da=) Får prøve å spise sunn og god mat da=) men er ille å være så sulten hele tiden=( Skal ha taco hos svigermor jeg nå.. nam nam, men tror ikke de har taco saus noe jeg MÅ ha akuratt fortiden:P hehe
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 18. februar 2010 #12 Skrevet 18. februar 2010 Huff ja, den apetitten er skummel altså! Blir jo sulten etter 2 timer, mot normalt 4...Har liksom ikke lyst på så mye heller, så blir mye brødskive med leverpostei- frukt og grønt orker jeg IKKE, ergo blir det ikke så voldsomt sunt dette her heller:p
GRAVIDMedNr2*FØDEKLAR* Skrevet 18. februar 2010 Forfatter #14 Skrevet 18. februar 2010 hehe tenker er ikke så farlig om man spiser det man har lyst på når man er gravid , men trenger litt ekstra... Ja taco saus til taco;p tjihi
gladmamma<3 Skrevet 18. februar 2010 #15 Skrevet 18. februar 2010 hehehehhehe...ok :po hehehe...det må smakes på hehehhehe....elsker taco selv <3 hm... men en vond følelse...når man er veldig sulten(nesten kvalm) og har ikke lyst på noe!!! det er skikkelig ekkelt!! da blir jeg grinette og ikke særlig hyggelig hehehehe...men ja, jeg innrømmer det i alle fall
Monique8 Skrevet 18. februar 2010 #16 Skrevet 18. februar 2010 Så godt å ikke være alene ) Holder på å gå fra vettet av sult her. Ikke kan jeg spise hva som helst heller. Blir dårlig av alt kjøtt. + egg fant jeg ut idag. Var kjempesulten, og fikk så veldig lyst på skive med egg og tomat. Det slo meg ut i mange timer
GRAVIDMedNr2*FØDEKLAR* Skrevet 19. februar 2010 Forfatter #17 Skrevet 19. februar 2010 Bra at vi er flere sultne gravide her:p hehe Trodde nesten det bare var jeg som var så sykkt sulten hele tiden
Gjest Skrevet 19. februar 2010 #18 Skrevet 19. februar 2010 Hei:) Kjenner meg veldig igjen i denne hungeren her! Spiser med 2 eller 3 timers mellomrom, nesten uansett hva jeg putter i meg. Havregryn / havregrøt med f eks valnøtter og melk gir metthetsfølelse lenge (lenge er relativt for oss, selvsagt, men lengre enn mye annet. Hehe:)) Det samme gjør egg/omelett. Tror det beste tipset mitt er proteiner. Kylling, fisk, langsomme karbohydrater (her går havregryn under), fullkornspasta, kjøtt osv. Som mellommåltid lager jeg også deilige smoothies med proteinpulver i, slik at de skal holde litt. De første ukene spiste jeg sjokolade nesten hver dag (på tross av massiv kvalme!), men tenker også som mange andre: Man trenger ikke gå opp unødvendige kilo. Så prøver så godt jeg kan å spise sunt. Er veldig glad i sushi og har fått enda mer lyst på det nå som jeg er gravid. Skulle gjerne spist det hver dag, men det går jo utover lommeboken istedet, så ... Lykke til alle sammen!
GRAVIDMedNr2*FØDEKLAR* Skrevet 19. februar 2010 Forfatter #19 Skrevet 19. februar 2010 enig med deg Knotten=) åå jeg oxo elsker sushi, noen sier man ikke skal spise sushi, men jeg spiser det, men holder meg unna tunfisk og krabbe=) Nam nam elsker sushi! Lager oxo smoothiser, men har ikke tenkt å putte oppi proteinpulver... men skal testes ut hvis du sier man blir mett lengere? Hvor langt er du på vei?
Gjest Skrevet 20. februar 2010 #20 Skrevet 20. februar 2010 Vel, lengre og lengre... Er jo mett i så kort tid uansett, hehe:) Men men. Det smaker godt med proteinpulver med sjokoladesmak i, så .... Jeg holder meg også unna tunfisk v/ sushi. Er veldig glad i det, så det (og vin) føles litt som et tap. Men men, det er en kort periode i livet! Jeg begynner å nærme meg 12 uker. Er vel 10-11 nå (skrev en presentasjon av meg selv i en annen tråd, "En liten presentasjon av "ny" her). Du da?
GRAVIDMedNr2*FØDEKLAR* Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #21 Skrevet 20. februar 2010 åå er 10 uker i dag jeg=) gleder meg til 2 trimester=)hvor i landet bor du da?
Gjest Skrevet 20. februar 2010 #22 Skrevet 20. februar 2010 Ah, gratulerer! Det er stas:) Jeg gleder meg til å komme "skikkelig i gang", med mage og det hele. Selv om magen begynner å vise seg ganske greit allerede. Er vel sånn andre gang for mange vil jeg tro. Sist vistes det ikke før etter fire-fem mnd! Bor i Oslo:) Du da?
GRAVIDMedNr2*FØDEKLAR* Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #23 Skrevet 20. februar 2010 kommer fra oslo jeg, bor i trondheim=) Dette er mitt andre barn, så begynner å få litt mage...ser at du har en sønn fra før av=) det har jeg oxo=) hva sier mageføelsen deg denne gangen her da? gutt eller jente??
Vil ha babyen min her snart! Skrevet 20. februar 2010 #24 Skrevet 20. februar 2010 Legen min sa at sushi er helt ok, så lenge det er på et renslig sted. Fisken er jo frosset før den spises, og da forsvinner bakteriene Det er forresten godt å vite at jeg ikke er den eneste som er sulten, kvalm, har lyst på mat, ikke lenger lyst på mat, så sulten at jeg er kvalm osv!
Gjest Skrevet 21. februar 2010 #25 Skrevet 21. februar 2010 Usj. I dag har jeg hatt en set back i kvalmen. Alt jeg har spist har kommet opp igjen, bortsett fra (foreløpig) middag. Ser ut til å g bra. Utrolig slitsomt, spesielt når man har en over-energisk treåring rundt beina ... Sukk. Til GRAVIDMedNr2=): Dette svangerskapet er foreløpig veldig annerledes fra det forrige, så er jo en koselig tanke å tro det kommer av et annet kjønn der inne denne gangen:) Men de sier jo det e rulikt fra gang til gang uansett, så umulig å vite. Jeg ønsker meg nok en jente, men blir naturligvis akkurat like glad uansett hvem som kommer ut:) Du da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå