Gå til innhold

Til anonym som tok duotest + morkakeprøve i London

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, så innlegget ditt vedr. duotest og morkakeprøve i London, og syntes det hørstes veldig interressant ut, og ville sette stor pris på å høre litt mer. Grunnen til at jeg spør, er at min mann og jeg diskuterer om vi skal lage et barn til, men opplevde mange komplikasjoner i forrige svangerskap, og vi vil gjerne få så mange svar som mulig så raskt som mulig ved en evnt neste gang. Det ville gjort beslutningen om å lage et barn til lettere, dersom vi visste hvor vi kunne ta en test tidlig i svangerskapet.

OK, her er spørsmålene mine:

- Hva heter klinikken og legen som utførte testen på deg?

- Hvor tidlig i svangerskapet anbefaler de å ta testen? Antar det er i uke 12-13 at en kan måle nakkefolden.

Jeg tok morkakeprøve på Rikshospitalet forrige gang, og følte jeg var i gode hender der. Må innrømme at jeg er litt bekymret med tanke på å dra til et annet land å ta en slik test, hvis jeg ikke vet mye om at legene er veldig dyktige der, og at de har meget lav % med abortrisiko etter inngrepet. Hadde klinikken du var på statistikk tilgjengelig?

Fortsetter under...

Hei!

Har akkurat sittet og saumfart nettet, og har funnet ut av ganske mye. Jeg er helt nygravert og 39 år, og vil gjerne vite så tidlig som mulig om alt er i orden eller ikke med den lille der inne.

www.fetalmedicine.com er klinikken i London - der tar de nakkefoldscan i uke 11-13.

I København har de en klinikk: www.copenhagenfertilitycenter.com , der tar de den samme testen fra uke 11-14.

www.ultralydklinikken.dk har avdelinger både i København og Hillerød. De tilbyr nakkefoldscan/dobbelttest fra uke 11+4 til 13+6.

Ta en kikk på hjemmesidene deres, det er mye, god og utfyllende informasjon.

Lykke til!!!!!

Jeg er litt usikker på hvor mye en har å "tjene" i tid på å ta disse testene i utlandet dersom en er over 38 når en har termin. Dersom UL eller duotest viser tegn på alvorlige avvik i uke 12-13 i Norge får en vel tilbud om morkakeprøve her også? Vi fikk ihvertfal det på Riksen før jeg var 38. Men mulig en i større grad kan ønske seg morkakeprøve i utlandet? Noen som vet?

I Norge får du ikke tilbud om morkakeprøve dersom du er under 44, med mindre du har kjent genetisk risiko for kromosomfeil. Dersom en er over 38 ved termin får du valget mellom duotest (ca. uke 12) og fostervannsprøve (ca. uke 15).

For de som kvalifiserer for morkakeprøve i Norge er det ikke noe å vinne tidsmessig på å dra til utlandet, den tas på samme tid i graviditeten uansett.

• 4 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...