solfrøken-♂♂♂ Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Jeg skal ha jentene fra jobb på en liten fest her og tenkte å servere taco =) Men hvor mye bør jeg beregne av alt inkl salat og grønnsaker??? Tenker å kjøpe taco dinner kit og ha noen wraps ved siden hvis noen heller vil ha det =) Noen som har erfaring???? Vi blir minst 10 stk =)
erteposen + 4 Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Nja...vi har laga til 15, men det 5 barn. 5pk kjøttdeig med krydder (like deler paprika og spisskummin, og smak til med sukker, salt, løkpulver, chilli) og 2-4 tomatbokser som ble kjørt bitfri i kjøkkenmaskin. Det er ikke særlig delikat å servere tørrstekt kjøttdeig når det skal stå. 1 kg pakning kyllingfilet i strimler med samme krydderblanding + lime (det var flere som ikke spiser kjøttdeig) 2 store tortilla chips naturell pakker, og så beregnet vi 2 små lefser pr. voksen i tillegg. 2 bokser rømme, guacomole av 6 avokado (det eneste som ble tomt), hjemmelaga salsa (gikk da sikkert 4 store glass, men det var mildt krydret kryddermix og de voksne ville ha det hot), bønnedipp av 3 bokser, salat av 6 paprika (3 gule), 4 maisbokser, 2-3 agurker, 2 kål, 1 rå løk og litt revet ost som det ikke gikk mye av.
Zitro Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 Erfaringsmessig velger folk helst wraps når det er tacospising med mange mennesker... he, he... mindre klin vettu. Hadde beregnet minst 2 lefser til hver (altså av dem store) og heller hatt mindre skjell. Hadde stekt 4 kg karbonadedeig og delt opp 2 salathoder. Og heller hattt 1 salat hode i bakhånd... tomater og mais er også med selvsagt. Og ost og rømme for dem som bruker det. Hadde også hatt sauser i både sterk, medium og mild.
Gjest Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 Min erfaring er at folk, og da spesielt kvinner, ofte er ytterst beskjedne og småspiste i besøk. Antagelig holder det lenge å bare doble det du pleier å lage til for din egen familie, men er jo greit å heller ha litt for mye enn litt for lite da ;-) Tenker du kommer veldig langt med 1 liten eller 2 store issalater (eller annen type salat du bruker), 1 agurk, 2 mellomstore paprikaer, 1 boks små cherrytomater dersom du deler demi 4 båter, 2-3 små bokser med mais, 1/2 kg revet ost, 2 glass med tacosaus, 3 pakker med wraps (mnge foretrekker wraps framfor skjell når de spiser sammen med andre fordi det griser mindre), 1200g kjøttdeig + 3 poser med tacokrydder, 1 stor elelr 2 små løk og 2 beger rømme (og evt sånn grønn gugge, men det spiser jeg ikke selv, så aner ikke hvor mye som går). Tror jeg husket alt da :-)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 18. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 18. februar 2010 Supert =) Takk for mange flotte svar =) Da har jeg skrevet handleliste og kan begynne å forberede til fest =) Vi er en godt sammensveisa gjeng og minst halvparten av dem er virkelig ikke blyge når det kommer til mengde mat =))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå