Gå til innhold

Noen her som har laget taco til mange mennesker????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha jentene fra jobb på en liten fest her og tenkte å servere taco =) Men hvor mye bør jeg beregne av alt inkl salat og grønnsaker???

Tenker å kjøpe taco dinner kit og ha noen wraps ved siden hvis noen heller vil ha det =)

Noen som har erfaring????

Vi blir minst 10 stk =)

Fortsetter under...

Skrevet

Nja...vi har laga til 15, men det 5 barn.

5pk kjøttdeig med krydder (like deler paprika og spisskummin, og smak til med sukker, salt, løkpulver, chilli) og 2-4 tomatbokser som ble kjørt bitfri i kjøkkenmaskin. Det er ikke særlig delikat å servere tørrstekt kjøttdeig når det skal stå.

1 kg pakning kyllingfilet i strimler med samme krydderblanding + lime (det var flere som ikke spiser kjøttdeig)

2 store tortilla chips naturell pakker, og så beregnet vi 2 små lefser pr. voksen i tillegg.

2 bokser rømme, guacomole av 6 avokado (det eneste som ble tomt), hjemmelaga salsa (gikk da sikkert 4 store glass, men det var mildt krydret kryddermix og de voksne ville ha det hot), bønnedipp av 3 bokser, salat av 6 paprika (3 gule), 4 maisbokser, 2-3 agurker, 2 kål, 1 rå løk og litt revet ost som det ikke gikk mye av.

Skrevet

Erfaringsmessig velger folk helst wraps når det er tacospising med mange mennesker... he, he... mindre klin vettu. Hadde beregnet minst 2 lefser til hver (altså av dem store) og heller hatt mindre skjell. Hadde stekt 4 kg karbonadedeig og delt opp 2 salathoder. Og heller hattt 1 salat hode i bakhånd... tomater og mais er også med selvsagt. Og ost og rømme for dem som bruker det. Hadde også hatt sauser i både sterk, medium og mild.

Skrevet

Min erfaring er at folk, og da spesielt kvinner, ofte er ytterst beskjedne og småspiste i besøk. Antagelig holder det lenge å bare doble det du pleier å lage til for din egen familie, men er jo greit å heller ha litt for mye enn litt for lite da ;-)

Tenker du kommer veldig langt med 1 liten eller 2 store issalater (eller annen type salat du bruker), 1 agurk, 2 mellomstore paprikaer, 1 boks små cherrytomater dersom du deler demi 4 båter, 2-3 små bokser med mais, 1/2 kg revet ost, 2 glass med tacosaus, 3 pakker med wraps (mnge foretrekker wraps framfor skjell når de spiser sammen med andre fordi det griser mindre), 1200g kjøttdeig + 3 poser med tacokrydder, 1 stor elelr 2 små løk og 2 beger rømme (og evt sånn grønn gugge, men det spiser jeg ikke selv, så aner ikke hvor mye som går).

Tror jeg husket alt da :-)

Skrevet

Supert =) Takk for mange flotte svar =) Da har jeg skrevet handleliste og kan begynne å forberede til fest =) Vi er en godt sammensveisa gjeng og minst halvparten av dem er virkelig ikke blyge når det kommer til mengde mat =))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...