Gå til innhold

Trener dere magemuskler??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 5+1 uke på vei,, å har nettopp vært på bosuball trening,, på slutten av treningen lå vi på magen over bosuballen å trente ryggen,,, burde jeg ikke gjøre dette? Vi trente jo og magemuskler ved å ta vanlig situps.

Jeg vet kusina mi spurte jordmor om å trene magemuskler når hun var gravid for noen år siden, å da sa jordmor at d gikk fint å trene magenmusklene helt til man ikke klarte d pga av magen var i veien..

Hva mener/gjør dere??

Vil jo gjerne ha et aktivt svangerskap med trening, så jeg holder meg i fin form :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lurte ille på det selv, ettersom jeg har trenet mye hører man mye ulikt men spurte en som har tening i fagfelt, og hun sa at det går fint og trene sit-ups de første 12 ukene, ettersom magen vokser vil disse muskelene gå fra hverandre, da bør du fokusere på de skrå og de indre disse ligger bak fostret og skal hjelpe de under fødselen..

ellers leser jeg en super blogg http://treningslaila.blogg.no/ trening er hennes fagfelt.. masse info ang gravid,trening osv:)

Skrevet

Takk for svar! Skal gå inn på bloggen å lese litt!=)

Har jo lyst å fortsatt trene å fungere normalt selv jeg er gravid.. :)

Skrevet

det ville jeg også, men så ble kvalmen så ille og energien gikk helt ut av kroppen min, ikke trenet på 5uker nå.. det er hardt men kan jo ikke presse kroppen nå:) tenkte jeg skulle begynne så smått på mandag, er 12 1/2 uke på vei nå og kvalmen har gitt seg takk og lov, håper energien kommer tilbake snart også:)

Skrevet

Jeg driver med toppidrett, men har fortalt trenerne mine at jeg er gravid. Vi har en fysisk trener som et høyt utdannet på dette fagfeltet og han ga meg streng beskjed om å IKKE gjøre mageøvelser som virker midt på magen, men istedet kunne jeg trene ryggøvelser og mageøvelser som virker på de skrå magemusklene.

Skrevet

okei,, da satser jeg på annen trening framover,,, magemuskler får jeg vel heller trene når bebisen er kommet,, da trengs d vel så! :) hehe ;);)

Skrevet

Men i første trimester skal det ikke være noen fare (jobber selv med treningsfolk).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...