Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Noen tips om hvordan jeg skal forholde meg angående samvær når bf er psykisk ustabil? Han har ikke fått ordentlig diagnose enda og iløpet av den siste tiden har han vekslet mellom at han har: angst, bipolar lidelse (manisk depresjon), adhd og kanskje allergisk mot mel samt at han sliter med søvn. Han går på medisiner og han har sagt selv at han har raseriutbrudd. Han har bakgrunn som voldelig. Plutselig krever han å ha datteren min en hel dag. Dette har jeg ikke lyst til å gå meg på hun er 6 mnd, jeg amer og han har sett henne ca 10 ganger dvs at han ikke kjenner henne overhodet. Hva gjør jeg? FORTVILET!
midgard Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Du kontakter familievernkontoret. Ring amatea - de kan ha noen gode råd. Han kan ikke mene at han skal ha henne en hel dag når han ikke kjenner henne... Sitter i liknende situasjon selv, bortsett fra at han er så "nede" at han ikke har sett henne på 4 mnd... Og jeg vet at han kommer til å stå på døra og kreve samvær om eller når jeg treffer en ny mann. Og jeg kommer ikke til å sende datteren min med en hun ikke kjenner. Jeg tar meg friheten til å komme med noen råd: Skriv logg (ang meldinger, telefoner du tar eller får, og ang det han sier og gjør) Snakk med helsesøster (slik at de vet, jeg har fått gode råd derfra) og igjen skriv ned råd du får og hva du gjør. Når du skriver, vær objektiv - ikke kom med "følerier", vær konkret. Lykke til:))))
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #3 Skrevet 19. februar 2010 Du må for all del ikke la han få henne en hel dag alene uten at han er ferdig utredet og har fått medisin som funker. La han få samvær under tilsyn med en annen du stoler på, for eks besteforeldre. Snakk med Familievernkontoret, og få hjelp fra dem sånn at far kan få lov til å være pappa utfra hans situasjon. Han KAN bli bra, jeg kjenner flere med bipolar lidelse som fungerer helt fint, også i forhold til barn. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #4 Skrevet 23. februar 2010 Min eksmann har også vært voldelig.. både mot eldste barnet og mot meg, over mange år. Nå forlanger han 50/50.. jeg vet ikke mine arme råd jeg heller. Jeg mistenker at det har med økonomi å gjøre, men. Hva skal man gjøre.. vi styrer på i retten nå, men ting tar tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå