Gå til innhold

Kan jeg levere et ubrukt diamantsmykke til en tilfeldig gullsmed og få penger for det der og da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et svært dårlig minne av en som ga meg det for flere år siden, en rik fyr... Har rett og slett ingen glede av å ta vare på det...

Har aldri brukt det. Det er et smykke i hvitt gull (både lenka og selve smykket) med en diamant i. Vet ikke hvor mye karat.

Jeg har pakket det langt vekk. Men kom til å tenk på nå som jeg har litt ekstra gjeld enn vanlig kunne jeg jo levert det.

Får jeg da penga for det der og da? Har ikke anelse hva han som kjøpte det betalte for det, men tipper iallefall noen tusen.

Skrevet

Tviler på at du kan stikke innom en hvilken som helst Bjørklund-sjappe f.eks. Men du kan jo prøve å stikke innom noen som driver litt "mer for seg selv", om du skjønner hva jeg mener :)

Skrevet

Nei, det kan du ikke. Da ville jeg heller gått til noen som kjøper "brukte smykker". I Oslo finnes det en ved Kirkeristen, samt at du kan levere det til lånekontoret i Prinsens gate. Lånekontoret er an pantelåner, de verdsetter smykket og gir deg pengene kontant.

Skrevet

et lånekontor ville jeg ikke brukt, de er dårligere på betaling og har ikke alltid ekspertisen på diamanter. Lever den heller til en gullsmed med kommisjon, der betaler de den faktisk summen for diamanten iom at den er lite brukt.

Lykke til

Skrevet

Finn.no... Så kan du ta den prisen du vil:) Der er jo alt overprisa..

Skrevet

Ser nå at du har fått lignende svar allerede.. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...