Gå til innhold

Noen spm om bæsj.. :) bittelitt detaljert og litt langt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde et innlegg om dette i forrige uke også, men jeg blir så innmari usikker..

Piraten som er flaskebarn har spist grøt siden hun var 4 mnd (er nå 5 mnd og ei uke). Vi venna henne på grøten (hipp risgrøt med fersken og banan) gradvis helt til hun var oppe i full porsjon. Da innførte vi grøt morgen og kveld.

Dette gikk kjempefint helt frem til forrige helg. Da fikk hun gradvis løsere og løsere avføring og den gikk fra å være grønn og komme en gang per dag til å bli mer gul og omtrent 5 ganger daglig og lukta grøt.

Hun hadde også litt feber og vi regna med at nå kommer det tenner.. Men neida, jenta friskna til og fikk bittelitt fastere avføring igjen, men løs har den altså vært siden da, bortsett fra noen få dager/ganger.

Vi kutta ut grøten og slutta med malt i mme. Hun har ikke fått grøt på 3-4 dager (kun mme) og i dag er avføringa hennes slimete og kommer i "renner" som nesten ikke blander seg med hverandre i bleia (beklager detaljene)..Den lukter også surt synes jeg..

Jeg aner ikke om dette er grøten som henger igjen, eller om hun virkelig har tenner på gang (kan ikke kjenne noe og hun er ikke så veldig utilpass) og jeg aner ikke om det er vanlig at babyer har slike løse perioder??

Kan som sagt ikke se at hun plages så veldig med at hun har løs avføring, og siden hun noen dager omtrent har normal bæsj, har jeg ikke fått snakka med hs enda. Men skal dit på mandag, så da skal jeg spørre om råd.

Tenkte kanskje noen av dere har noen råd å komme med, lurer på om jeg skal begynne med grøt igjen, men kanskje venne henne på 6mnd-grøten med havre, eller er det litt tidlig?

Kan det være at hun ikke tåler ris feks?? Det burde jo være mildt og jeg er jo enig i at hun burde reagert før om det virkelig var grøten som var problemet, men om ikke det er grøten, hva kan det være da?

help!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...