Gå til innhold

Vogn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har egentlig alltid tenkt at jeg skal ha Simo duo når vi får vår første baby. Syns de er fine å se på, store og romslige til en høstbaby og gode å trille på all slags terreng. Har lest meg mett på all info rundt vognen og det eneste minuset jeg ser er at den er tung og tar litt plass.. (det gjør forsåvidt ingenting her..)

Men.. Nå er jeg litt i tvil.. Ser for meg at det blir noen turer på café og sentere (kjenner flere som får baby samtidig), kanskje jeg bør vurdere en annen vogn? Hadde og vært utrolig greit med en vogn man kan sette bilsete fast til når man bare skal inn på butikken...

Jeg vil ha en vogn som kan kjøres på alle underlag i all slags vær; skog, asfalt, snø og regn osv. Vi er mye på tur, så den må være av god, solid kvalitet.

I tillegg er Simo vand og vindtett, kan Emmaljunga stille opp mot dette med vanlig regntrekk?

Så spørsmål:

1.Noen som har/hat hatt Simo vogn til café og shopping og faktisk fått plass i butikker ol? Den er jo ganske stor å kjøre rundt mellom reoler og cafebord...

2.Kan Emmaljunga måles med Simos kvalitet og stabilitet?

3.Hvilken Emmaljungavogn bør jeg da velge?

4.Noen som har Emmaljunga bilsete, kan dette eventuelt festes i alle Emmaljungas vognunderstell?

Setter kjempestor pris på alle svar!

Ser ut som jeg har gått meg fast alikevel etter å ha vært SÅ bestemt så lenge..:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du ikke bor i 2. etg uten heis og har plass i bilen syns jeg du skal kjøpe deg en simo :)

Personlig syns jeg det er waste å bruke så mye penger på en vogn, da du etterhvert vil innse at når barnet kan sitte selv så er det like greit å kjøpe seg en litt mindre trille enn den store, tunge simo´n.

Skrevet

Jeg har en emmaljunga mondial duo. Er kjempe fornøyd med den og kommer meg fint frem på butikker.

Syns absolutt Emmaljunga har bedre kvalitet en simo men så er jo emmaljunga dyrere og.

Kommer helt an på hvor god råd du har. Jeg fikk brukt bagdelen til hun var 8 mnd. Den er stor og god.

Brukte den og som vugge de første mnd.

Jeg har en adapter til vognen så bruker bilstolen på understell

Bag er med ventilasjon og Thermobase så veldig praktisk om sommeren!

Her kan du ta en titt på vognen.

http://www.toffeliten.no/index.php?main_page=product_info&products_id=158

Skrevet

Hvis grunnen til at du tenker på andre vogner enn simo er størrelse ville jeg ikke vurdert emmaljunga mondial eller edge ihvertfall,d e er like store og veier omtrent like mye. Emmaljunga av den typen vs simo er mer en smakssak hva utseende angår, pluss noen småfinesser som integrert myggnetting i kalesjen til emmaljunga.

Om størrelse og vekt betyr mye ville jeg vurdert emmaljunga city cross, den er betydelig lettere og opptar betydelig mindre romplass enn simo. Veldig mye lettere å manøvrere.

Ellers hadde jeg selv simo kombi og var på kafe stort sett hver dag de fem månedene jeg hadde den. Det gikk stort sett bra, men da var det sånne store kafeer med ordentlig kjøkkenmeny også nt, ikke små kaffebarer med barkrakker langs vinduet og tett med noen få, små bord.

Emmaljunga 09 og nyere har nytt stoff som er like and og vindtett som simo. Så da er det vel en sak om utseende, og hvor mye kafe du kommer til å gå på ;)

Ellers ligger det mange, mange rimelige, brukte småvogner på finn til under tusenlappen, også med flat liggestilling så de kan brukes til baby, om, om du vil vurdere å ha en simo som hovedvogn og en mindre trille til kafe og shopping..

Skrevet

Emmaljunga og simo er nesten helt like vogner syns jeg. Begge er store og tunge, men jeg syns faktisk ikke de er så tunge som alle skal ha det til. De veier ja, men ikke så ille. Skal man på turer osv så er det godt med en kraftig vogn, men den er allikavel ikke for stor til butikker og bybesøk.

Jeg er helt forelsket i Emmaljunga Edge Combi, og vil jo da anbefale den om du vil ha Emmaljunga, men Simo Kombi er og en flott vogn. :P

Emmaljunga sitt bilsete ville jeg vært skeptisk til, rett å slett fordi at jeg har hørt at det har kommet dårligst ut i tester osv.. :s Ville hvertfall sjekket ordentlig opp i det.

Skrevet

Bilstolen til emmaljunga gjorde det bra uten base! Men basen strøyk den. Så ikke noe å være usikker på. Babyen sitter godt og behagelig i den pluss at det er bleierom i den.

Skrevet

Bilstolen til emmaljunga gjorde det bra uten base! Men basen strøyk den. Så ikke noe å være usikker på. Babyen sitter godt og behagelig i den pluss at det er bleierom i den.

Skrevet

Jg anbefaler simo duo på d varmeste,di ligger veldig godt og lunt ;)

Jg ville absolutt ikke kjøpt vogn m base til bilsete,di skal faktisk nesten ikke sitte i bilstol.D er absolutt ikke bra for ryggen dems,greit for en rask tur.Men absolutt ikke over en lengre periode. Lykke til m valg ;)

Skrevet

enig i at hvis poenget er en nettere vogn enn simo er emmaljunga duo edge og mondial poengløst, da må du vurdre city cross.

Også hatt simo og var fornøyd nok med den. Men jeg hadde bekkenløsning og kunne ikke ha den. Kjøpte lettere vogn med svingbare forhjul og vips var plagene borte. men det er jo individuelt.

Kjøper du duo kan du jo kjøpe bare bagvogna, og s se når det nærmer seg sportsvogntid om du ønsker å fortsette med simo eller kjøpe mindre vogn.

Skrevet

Tusen takk for alle svar!!:)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...