Gjest Skrevet 18. februar 2010 #1 Del Skrevet 18. februar 2010 Vil ikke ha baby i barnehage før h*n er minst 1 år. Men trenger litt mer penger. Så da tenkte jeg kanskje dagmamma var tingen. Men hvilke regler er det for dagmammaer, og hvordan går jeg frem for å bli det? Rekner med det ikke er bare å gå ned på Rema'n å henge opp en lapp om man vil bli valgt som dagmamma.. Foretrekker folk dagmammaer som jobber hvitt, eller går svart bra? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141459276-hvordan-g%C3%A5-frem-for-%C3%A5-bli-dagmamma/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 20. februar 2010 #2 Del Skrevet 20. februar 2010 Folk foretrekker dagmammaer som de kan få billig. Gjerne både hvitt og billig, men en svart billig blir ofte valgt foran en hvit med anstendig lønn. Nei, det er ikke bare å gå ned på Rema'n med en lapp. Oftest blir man dagmamma for venners barn eller noen i barselgruppe. Eller noen som bruker samme åpen barnehage. Har du spurt de andre i barselgruppen om de trenger pass fram til sommeren? Du trenger LITT mer penger, og det får du ved å være dagmamma. Det er typisk at de som er dagmamma har overgangsstønad, sykepenger, uføretrygd, (alderstrygd :-) ) mannens lønn, eller noe annet i bunnen. Og at dagmammapengene bare sper på litt. Du spør om hvilke regler det er for dagmamma. Der må jeg skuffe deg med at en av reglene er at inntekten (betalingen minus 950 pr barn pr måned) oppgis som all annen lønn, og at det altså jobbes hvitt. Denne regelen vil du altså ikke følge. En annen regel er at du kan passe maks fire barn inkludert din egen. En annen at to eller flere dagmammaer ikke kan passe mer enn fem barn til sammen i samme bolig uten at dette regnes som en (ulovlig) barnehage. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141459276-hvordan-g%C3%A5-frem-for-%C3%A5-bli-dagmamma/#findComment-141469215 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå